header

header

23 april 2016

Stor beslutsångest.

Oj så fort den här dagen gick. Och egentligen gjorde jag nog inget vettigt när jag tänker efter. Vaknade i morse, läste i min bok, rensade garderoben och lådor på vinden, tränade, skjutsade på kalas, hämtade på kalas, köpte skor, läste lite till och vips var det kvällen.


Något som har upptagit mina tankar dag och natt den senaste tiden är flytten av kaninburen. Vi har ju haft den inne på altanen hela vintern men nu var det ju dags att flytta ut den. Problemet har bara varit att jag inte vetat exakt var vi ska ställa den - där den stod i fjol eller på en annan plats i trädgården? Ja, detta har verkligen varit en stor fundering hos mig.

Man kan ju tycka att det inte borde vara ett sådant problem. Det är väl bara att ställa tillbaka den där den stod förut. Nja, riktigt så enkelt är det inte - i alla fall inte i mina tankar och funderingar. Nu har ju pälsbollen vant sig vid sällskap och att se oss dagarna i ända (när vi är hemma alltså). Han har ju även haft fått små besök titt som tätt då det varit så enkelt att bara gå ut till honom. Om han ska vara på den gamla platsen så känner jag att han blir så ensam. Det blir inte samma spontanitet då platsen ligger mer för sig själv.

Den nya platsen då? Ja för det första vet jag inte exakt var i trädgården vi skulle placera honom - men i alla fall nära altanen så han slipper vara ensam så mycket. Och sen är det ju det där med alla grejer. På den gamla platsen har vi ju allt i närheten....

Ja ni märker ju att beslutsångesten är stor för mig. Att jag säkert lyckats göra en höna av en fjäder :). Men jag vill ju bara att det ska bli så bra som möjligt för honom. Just nu är han tillfälligt utflyttad till den gamla platsen men jag tror nog att vi får flytta buren en gång till eller två.

Älskade lilla pälsboll, om du bara visste vilket huvudbry du ger mig.

Nu ska jag fundera några vändor till och försöka komma fram till något slags beslut.

Ha en bra lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!