header

header

21 april 2016

Glömde helt av tiden.

I dag efter jobbet tog jag fram vandringskängorna och tog med kameran och åkte till en av de platser där jag trivs som bäst. Firade in torsdagen med att ta mig en tur till skogen.

Njöt kan jag lova. Och det gjorde inte ens något att det kom några droppar regn. Nej, jag gick runt där och njöt av att höra vinden i tallkronorna. Att höra vattnet som forsade i bäcken. Att se blåsippor och vitsippor som hittat fram efter att ha legat i vintersömn. Fåglarna kvittrade som tokiga och jag mådde prima.

Ålade runt i blåbärsriset och mossan och fotade och fotade. Macrot hade fått följa med och det är ju riktigt roligt det där med att fota detaljer. Tog mig även till den där platsen jag hittade i höstas och gick lös med kameran även där. Blev så uppslukad av det jag höll på med att jag helt glömde av tiden. Kan lova att jag fick bråttom när jag insåg att det var 10 minuter kvar tills Emma skulle hämtas i skolan. Det blev en rask språngmarsch till bilen och jag var väldigt glad att jag lämnat fotoryggsäcken hemma. Så kan det gå när man gör något man tycker väldigt mycket om :).








Här trivs skogsmulle som bäst ;)

Hoppas ni haft en fin dag!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!