header

header

23 mars 2012

Attjo!!

Kunde för mitt liv inte begripa varför näsan började klia och ögonen fylldes med grus härmodagen när jag var ute. Trodde på allvar att jag höll på att bli förkyld och blev lite sur över detta :). Fick dock svar på mina funderingar dagen efter då morgontidningen kom. Tydligen har pollensäsongen kommit igång och de högsta halterna i landet hade ju turligt nog uppmätts här i Borlänge. Inte bra när man är allergisk mot just pollen men det är inte mycket man kan göra åt det. Ute tänker jag inte sluta vara bara för att dessa små gula korn behagar flyga runt i luften! Nej, ute ska jag vara och helst utan att behöva ta några medikamenter! Även om jag inte blev glad åt nyheten så var det ändå skönt att veta vad kliandet och snörvlandet beror på.

Dagen har hittills varit ganska hektisk. Själv började jag med ett träningspass (löpning som gick pissdåligt, just löpning tenderar att gå mycket sämre när pollensäsongen är igång) och att tvätta. Farmor och farbror Viktor kom sent i går kväll och det var en spänd Emma som smög in och väckte dem i morse. Sen har det gått i ett hela dagen - Emma har varit minst sagt i extas och lekt, cyklat och myst dagen lång! Ett besök hos ortopeden i Falun har vi också lyckats klämma in. Vi var där och kollade om lillans fötter (som tidigare lutat väldigt mycket inåt) blivit bättre. Det hade de tack och lov blivit så det var skönt.

Nu sitter jag och lurar på om jag ska orka ta mig i kragen och avlägga en visit på Kupolen eller inte. Skulle vilja ha en ny topp men frågan är om jag ska orka åka dit och titta eller inte. Svåra beslut som ska tas här hemma ;).

Hoppas alla får en trevlig helg för det tänker jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!