header

header

18 mars 2012

Nysnö & isbjörnar.

I morse när man drog upp rullgardinen möttes man av snön som föll i stora flingor utanför rutan - härligt! Jag var uppe med tuppen för att hinna med ett sista pass innan det var dags att packa ihop och åka hem. Det blev en härlig men jobbig skidtur (den sista för den här säsongen??) på elitbanan. Hade även turen att få se två isbjörnar i skogen på min tur. Hur är detta möjligt kan man fråga sig? Spåret går nämligen längs med vilthängen i Orsa Björnpark och jag var ute samma tid då isbjörnarna kommer ut. Jag fick därmed se dessa mäktiga djur på nära håll - med rejäla stängsel mellan men ändå :). Oturligt nog hade jag inte med mig kameran i dag, vilket jag haft varje dag tidigare - typiskt!


Klockan elva var det dags att lämna stugan och åka hemöver. Då våra kompisars lilla tjej tyvärr inte blivit bättre och dom hade åkt dit i två bilar fick jag och sambon åka hem i varsin bil, men det gick bra det med. Jag åkte hem med Emma i vår bil och sambon tog våra kompisars bil. Vi stannade till i Mora och åt lunch och besökte sen sambons chef ute på Sollerön. Där fick vi gott fika och Emma fick klappa och mata kaniner.

Nu är väskorna uppackade, tvättmaskinen har gått för fullt och man är lite trött - precis som det ska vara efter en perfekt ledighet. I morgon är det vardag med jobb och dagis igen och dags att ta en allvarlig funderare på en och två saker.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!