header

header

8 mars 2012

Torsdag.

Vilken dag jag haft och det är inte i positiv bemärkelse jag säger detta. Fy farao! Är så glad att den snart är slut och att det är en ny dag i morgon. Ska berätta lite hur den varit så kanske du som läser kan förstå att det inte varit den bästa dagen.

Började redan i morse när jag vaknade. Lillan hade sovit i sin säng hela natten och jag borde ha sovit alldeles utmärkt - det hade jag INTE! Fattar inte vad det är med mig men så fort jag är ensam (läs när sambon är borta) blir jag mörkrädd och ser och hör både det ena och det andra. Vet inte hur många gånger jag vaknat i natt och varit rädd - så himla drygt och onödigt. Jag vet ju att det inte finns någon mera här än jag och Emma men ändå. Fantasin spelar en onekligen många spratt.

Nåja, det blev en lugn frukost och sen ett intensivt och jobbigt träningspass på spinningcykeln men sen var det inte lugnt längre. Var tvungen att åka och jobba lite (för att inte bli överhopad till veckan då jag har nog att göra ändå) och lillan fick lov att följa med. Hon brukar alltid vara snäll och inte göra något väsen av sig och snäll var hon även i dag men problemet var att hon skulle ha hjälp med saker. Inte en gång utan hela tiden. Det är inte lätt att vara effektiv och få saker gjorda på kort tid när man måste göra annat. Lunchen närmade sig med stormsteg och jag blev allt mer stressad. Till slut hade jag fått undan allt jag tänkt mig och vi kunde åka hem, med ett stop vid Ica Maxi och med en mamma med väldigt hög hjärtfrekvens.

Efter lunchen skulle vi ta det lugnt och mysa i soffan med glass och Bompa men har jag en gång skruvat upp tempot så har jag väldigt svårt att få ner det igen (en av mina mindre charmerande egenskaper, jag vet). Dammsög, tog ner tvätt och strök och skulle sen leka med lillan men då blev jag så trött att jag höll på att somna. Efter några ärenden som skulle fixas så har vi nu gjort ett nytt försök att ta det lugnt i soffan. Får väl se hur det går den här gången.......

Sambon kommer tack och lov hem snart och sen får vi en nattgäst, så i kväll behöver jag inte vara ensam. Hoppas att nattsömnen blir bra i natt annars har jag massa böcker att läsa. Kvällslektyren kom med posten i dag och äntligen kan jag läsa fortsättningen på Iron Fey-serien.

Längtar efter att få hugga in på dessa godingar! Först ut: The Iron Knight!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!