header

header

29 maj 2012

Skor & väsande gäss

I sommar kommer jag att gå som på moln! I dag hämtade jag nämligen ut mina sandaler som jag beställt från Put feet first och herre-min-je vad sköna de var att gå i! Märket är Rieker och modellen heter Regina Eyelet Stiching. 
Är mycket nöjd med mitt köp!

I dag på lunchen velade jag om jag skulle träna eller inte (sambon är i Norge till på torsdag så ville jag ut var det liksom now or nerver). Vet inte om jag är allergisk eller förkyld men jag kände att jag var tvungen ut - inte bara för min egen skull utan även för Emmas. Bytte om och spände på mig löppjucksen och stack ut.

Efter att jag sprungit ett tag bestämde jag mig för att ta ett varv runt älven - i vanliga fall en ganska mysig runda. I dag var den inte riktigt lika mysig. Det har nämligen kommit en massa gäss som tydligen bestämt sig för att älven är den perfekta platsen att häcka runt och uppfostra sina ungar. Nu har ungarna kommit ur äggen och jag kan milt sagt säga att föräldrarna inte var särskilt glada åt att se mig komma springande där. Det var ett väsande utan dess like och några gjorde t.o.m. utfall mot mig! Det var inte utan att hjärtat kom upp i halsgropen på mig. Är det inte ormar så är det tydligen gäss man ska vara rädd för när man tränar.

Nu ska jag se om jag kan få med mig den lilla ut i det fina men ack så kalla vädret. Det känns liksom som bortkastad tid att sitta inne när solen skiner ute (och sen gäller det att passa på, det ska tydligen bli sämre väder framöver......)

Hej svejs!

1 kommentar:

Tack för du lämnar några ord hos mig!