header

header

5 februari 2014

Nygamla möbler.

Berättade ju i går att vi varit utan våra köksmöbler då de varit på ommålning. De kom ju tillbaka i går och det var välkommet kan jag lova. Tänk så lyxigt att kunna sitta vid köksbordet och äta igen. Att slippa stå vid köksbänken eller sitta i tv-soffan. En av alla saker man bara tar för givet. Att ha ett köksbord och stolar. Att ha ett eget hem. Tak över huvudet. Det är det inte alla som har. Man borde helt enkelt uppskatta och inse hur bra man har det egentligen.

Köksmöblerna var det visst. Hann ju inte visa några bilder i går då det blev alldeles för mörkt men i dag kunde jag knäppa några. Tidigare var de helt i ek men det kändes inte riktigt bra. Vi beslöt därför att lämna in dem på målning (orkade inte ta tag i och måla om själv för att vara ärlig) och vi är nöjda med resultatet. Bordsskivan skulle egentligen varit vit den med men insåg att det var fruktansvärt opraktiskt. Nej, en omgång med olja på den och den blir som ny.

Nu fattas bara en matta att ha under. Har sett en som jag skulle kunna tänka mig. Ska fundera lite till bara.

 



Gammalt som blivit nytt :).

Nu är det hög tid att grotta ner sig i några fotokurser. Är grymt inspirerad just nu och ser fram emot varje tillfälle jag har att sitta med dom. Ett träningspass ska det också bli. Exakt vad har jag inte bestämt ännu men det lutar åt styrka och kanske intervaller. Och sen ska golv till badrummet här uppe bestämmas. Jepp, om några veckor drar renoveringen av det rummet i gång.

Ha en fortsatt trevlig onsdag!

2 kommentarer:

  1. Å så snyggt! Jättefint! Unberbara möber - verkligen som nya. Bor ni ett äldre hus? Vill se mer ;)

    Så roligt med fotokurs. Jag måste ta mig i kragen och engagera mig nu när jag har investerat i ny kamera och allt.

    Skönt med träning!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta! Ja vi blev nöjda :). Inget äldre hus men stilen är nog lite åt det hållet, vitt, panel osv.

    Ja det är riktigt kul m fotokurser. Är inne en del på Moderskeppet som är kanon. Klart du ska gå kurser (inte för att du behöver) men bara för att det är kul. Man ska ju bara ha tiden ;).

    Ha en fin vecka!
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!