header

header

17 december 2014

Decembersol

Så kom den då tillbaka och visade sig från sin bästa sida. Klarblå himmel. Strålar som dansade mellan träden. Onsdag en vecka kvar till julafton och solen var tillbaka!

Tänk vad glad man kan bli av ljuset. Så mycket mer energi och lust att göra saker som återvänder tillsammans med strålarna. Vi har inte varit allt för bortskämda med fina dagar den senaste tiden. Då känns det extra viktigt att försöka ta till vara på varje stund man kan när solen tittar fram.

Hade egentligen tänkt vila från träning då jag är väldigt sliten och trött men i dag gick det bara inte. Nej, det blev ett löppass innan Emma slutade skolan och även om det inte var någon toppform på kroppen så var det ändå skönt. I dag var det helt enkelt huvudet som fick styra och så måste det få vara ibland. Gudomligt vackert var det med gnistrande täcke på marken och frostnupna granar. Älskar det - att få vara mitt i allt det vackra.

Hann inte ta några bilder men en selfie till Instagram hann jag med ;)

Resten av dagen har det dock inte blivit många knop. Drog dock några tag med dammsugaren, sen fick det vara nog. Löpningen tog ut sin rätt och jag har varit oerhört trött. Så trött att jag nästan misstänker att jag har något, som jag absolut inte vill eller har tid med, på gång i kroppen. Har därför tryckt i mig massa ingefära och c-vitamin här i eftermiddag - får väl se om det hjälper.....

Onsdag och en vecka kvar till självaste julafton. En onsdag då decembersolen var som vackrast.

Ha en fin kväll!
Kram Carina.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du fick dig en runda i solskenet! Som sagt har vi ju inte varit bortskämda med sol på sistone.

    Tänk att det bara är en vecka kvar till julafton, det känns galet. Nu håller jag mina tummar för att du inte har något eländigt virus i kroppen.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en härlig runda i solen - gäller ju som sagt att passa på ;)

      Visst är det ofattbart att det snart är jul. Gäller att ladda för att komma i stämning!
      Ha en fin helg! kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!