header

header

29 december 2014

Skridskor på spegelblank is.

Måndag var det visst och ledigt för mig och Emma. Man blir lätt helt dagvill när man går här hemma och lallar runt :). Men åh, vad skönt det är att vara just ledig. Så klart måste ju det vardagliga fixas men nu har man ju tid. Och man kan göra det sen. Skönt var ordet!

I går var M ute med en kompis och åkte långfärdsskridskor på den finaste is han någonsin åkt. Så naturligtvis var ju vi i familjen tvungna ut och åka i dag. Och oj, säger jag bara. Även om det var gråkallt och solen lös med sin frånvaro så var det oerhört vackert - som ett sagolandskap. Och isen - ja, den var verkligen helt fantastisk. Spegelblank. Jämn. Och den bästa is jag någonsin åkt på. Tänk att man kan få sådana här saker att lägga till sina minnen.







Förutom skridskoåkning så har väskorna åter packats. I morgon bär det iväg till vänner för nyårsfirande. Riktigt roligt ska det bli då vi tyvärr inte ses så ofta. Men nu tecknat i form av Shrek - ett träsktroll i min smak.

Trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Låter ju superhärligt! Kanske kan få till lite skridskoåkning tillsammans med barnen någon dag framöver.
    Ni verkar haft en riktigt skön jul och jag önskar dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År!
    Kramar Jennifer

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!