header

header

14 januari 2015

Att göra det i alla fall.

Efter en natt med katastrofalt dålig sömn. Efter en gårdag med aningens för hård körning på träningen. Efter en morgon och förmiddag som gått i ett för högt tempo - ja, då är tanken på att ge sig ut och träna väldigt långt borta. MEN när man då börjar tänka efter. På hur fint det är ute i skogen. På hur bra man mår när man är där ute. På hur roligt det faktiskt är att åka skidor. Ja, då är det lätt hänt att man glömmer allt det jobbiga och ger sig ut i alla fall.

Så var det för mig i dag. Hade bestämt mig för att låta kroppen vila och strunta i träningen. Men så var det ju det där med att glömma allt det jobbiga...... Jag hamnade ute i skogen i alla fall. Och även om kroppen var lite väl trött. Och även om det gled lite väl tungt, så spelade det faktiskt ingen roll.  För det var ju så ofantligt vackert där ute. Och jag är så oerhört glad att jag tog mig ut och tränade. För det visade sig vara precis det jag behövde (& så fick jag ju frisk luft och tanka D-vitamin på köpet). Ibland visar det sig vara rena lyckodraget att göra saker man inte tänkt i alla fall :).


Inte dom bästa bilderna från mobilen men kanske ni kan få en liten hint om hur fint det är. 

En onsdag i full fart som avslutades med att en klasskompis till Emma följde med hem. Jag lyckades avstyra att dom skulle hänga med mig så dom lekte riktigt bra tillsammans till slut. Så himla skönt, då fick ju jag lite saker gjorda här hemma under tiden. Fast jag gjorde faktiskt mindre än jag tänkt mig. Ett av mina mål inför det här året är att nöja mig med att det duger att "bara" göra en sak och vara nöjd med det. Och det var detta jag praktiserade här i eftermiddags och jag tycker nog jag lyckades måste jag säga:).

I morgon väntar sista jobbdagen för den här veckan. Skönt!! Har planerat att vila från träningen men vi får väl se hur det blir med den saken.....

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Ser superhärligt ut! Och heja dig för att du lyckades med att "inte göra allt".
    Ha det så bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!