header

header

10 januari 2015

Men se det snöar!

Sitter inne och myser och ute yr det i luften. Äntligen säger jag!! Äntligen faller den vita varan från himlen och åter hoppas jag på massa snö och en riktig vinter.




Lördag och en lugn sådan för min del. Rivstarten här i veckan har gjort att kroppen sagt ifrån så det är bara att gilla läget och försöka lyssna. Det är svårt det där. Att ta det lugnt när man behöver. När man inte är van eller när man inte vill. MEN man har bara en kropp och då gäller det att lyssna. Fast när man smiter ut i yrvädret med kameran och sen får sätta sig inne och redigera med levande ljus lite här och där, en brasa som sprakar och Tour de Ski på tv:n - då är det ganska skönt att ta det lugnt.

Ensam hemma är jag också. M har varit ute och cyklat sen kl 9 i morse (4,5 h är han upp i nu...) och Emma skjutsade jag till en kompis för några timmar sen. Men jag klagar absolut inte. Det är ganska skönt att få vara själv här hemma emellanåt.

Dags att koncentrera sig på skidorna och njuta av att det äntligen snöar!

Ha en fortsatt fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!