header

header

31 januari 2015

Lite sjukstuga, stickning & skidåkning.

Liten vaknade med halsont och täppt näsa i morse och under dagen kom det feber också. Trist men det är många i klassen som är sjuka så det var väl inte direkt oväntat. Nu blir det till att proppa i sig själv ingefära och citron och hoppas på att det hjälper.

Här har snön yrt ute hela dagen så i morse fick M med glädje åka i väg och cykla. Jo han gjorde det utomhus. Själv var jag inte ett dugg sugen på att ge mig ut så jag mös här inne i stället. Och så stickade jag. Ärm nummer två på tröjan påbörjades och det är fortfarande lika roligt. Hoppas det håller i sig när det blir dags att sticka ihop hela grejen - är fortfarande lite orolig över detta. Men det löser sig säkert.

Inget sugen att gå ut som sagt men efter lunch drog jag i väg på ett skidpass. Fick låna M:s ruggskidor och om vi säger så här: Grymt glid hade jag så länge jag höll mig i spåret. Fäste hade jag också så länge jag inte lyfte allt för mycket på skidorna eller kom utanför spåret. Har nog aldrig stannat så många gånger och skrapat bort snö under skidorna tidigare. Skulle väl vara den enda tävling jag åkte på ruggade skidor då.... Ja, ja, man kan nog konstatera att jag och ruggat går väl inte riktigt ihop men kroppen var pigg och det var skönt att träna :).

Skogen & ensam - älskar detta!!


Nu blir det en lugn kväll som väntar och förhoppningsvis blir Emma piggare.

Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!