header

header

9 juni 2016

Skolavslutning & ridning.

I dag var det dags för årets skolavslutning och att säga hej då till årskurs två. Helt otroligt vad fort det här året gått och hur stora junior och hennes klasskompisar blivit.

Släppte av en förväntansfull tjej vid skolan där dom senare skulle gå till Gammelgården här i staden för att möta oss och underhålla med musik och skönsång. Måste erkänna att det nog inte finns något somrigare än att höra barn sjunga "Den blomstertid" när solen strålar och himlen är blå. Sen kom det ju en tår eller två när dom med storslagen entusiasm stämde upp i "Köpperbergsvisa" av alla sånger - ja, jag är lättrörd jag vet :). Efter att det sagts hej då till fröknar och klasskompisar for vi hem och fikade jordgubbstårta a´la Emma. Såå gott och det som smakar sommar. Ett perfekt sätt att fira in sommarlovet.






Resten av dagen blev det tämligen lugnt här hemma. Vi spelade spel och bara umgicks. Jag var oerhört trött vilket jag trodde berodde på dåligt med sömn - senare kom jag dock på att jag kan ha råkat ta två allergitabletter i morse - oops  - inte så konstigt att jag varit trött.

Dagen avslutade vi ute vid ridbanan. Mormor och morfar var med och fick se hur duktiga dom blivit. Det bjöds på skritt, trav och galopp och det var riktigt coolt att se dom fatta galopp samtidigt och fara runt med rejäl fart där på ridbanan.

Full galopp i kväll!

En tidig kväll tror jag väntar men först ska här chillas lite i soffan.

Ha det bra!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!