header

header

24 september 2012

Finväder & lunchträning!

Denna dag går lätt in på min topp-tio-lista över härliga höstdagar!!! Det är ju precis så här det ska vara på hösten: strålande sol, klar och frisk luft, vackert ute så det förslår - ja, jag är en riktig sucker för hösten, så är det bara!!

I morse var det seegt när jag skulle upp och det tog väldigt länge innan jag kom igång på jobbet. Men till slut, likt en gammal dieselmotor hostade jag igång och började känna igen mig själv :). Satt länge på kontoret och funderade om jag skulle klämma in ett lunchpass eller inte. Kollade ut och såg att det blåste en del - nja, så vidare värst sugen var jag inte precis. När jag slutade och gick ut till bilen och kände hur ljuvligt det var ute, då gjorde jag en tvärvändning. Hem och svidade om till varma träningskläder, på med hjälmen och fram med racern.

Ångrade mig inte en sekund trots att det blåste motvind så pass mycket att rundan tog 5 min längre. Det var verkligen helt underbart ute i dag och det är sådana här dagar man är glad och tacksam över livet. Det är också sådana här dagar man spar i minnet och plockar fram de dagar det inte känns lika lätt.

Cykla längs med älven - det är fin det!

Har även hunnit med att göra undan en del "tråk"-saker så som dammsuga, tvätta, vara med ett lass till tippen, kratta ute m.m. Började som vanligt med att börja köra på i mitt vanliga tempo när det gäller att göra saker: alltså med gasen i botten men kom någonstans på vägen på mig själv  - var nöjd med det du gjort....... Känner mig glad över att jag själv inser att jag behöver inte pressa mig själv för att hinna med så mycket som möjligt. Känns kanske som att jag är på rätt väg :).


En riktigt trevlig måndag önskar jag er alla!

3 kommentarer:

  1. 10-i-topp låter underbart Carina! Jag ser ju det på bilderna. Ljuvligt!

    Och självklart ska du vara glad för det du gjort. Lagom mycket på listan är bäst.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Det lät som en bra dag, det där.

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!