header

header

10 september 2012

Overalljakt.

Denna måndag har varit seeg i många avseenden. Segt att komma upp i morse, segt att komma i gång på jobbet, segt att det inte blir någon träning (kanske yoga i kväll - ett begynnande halsont ställer till det lite), segt att sambon är borta tills på onsdag. Men mitt i allt detta sega så känner man äkta glädje när man hämtar Emma på dagis och får den bästa kramen i hela världen! Är så oerhört glad och tacksam över att du är vår.

Efter dagis drog vi på overalljakt  - det är ju likadant varje år - en ny vintermundering måste införskaffas. I dag blev det ingen overall - kände inte direkt för att köpa en overall i någon illfärg - gillar bättre att köpa en svart eller grå som man kan "liva upp" med färgglada mössor och vantar. Men det är ju inte vinter ännu så något ska vi väl hitta :).

Ingen overall som sagt men i stället kom vi hem med ett par lite varmare höstskor och en pälsväst (absolut inte äkta vill jag poängtera)! Åh, vad Emma blev glad. Hon har velat ha en länge men jag har sagt nej men i dag mjuknade jag lite så då blev det en. Måste erkänna att jag tycker att dom är lite coola och att jag gärna skulle vilja ha en själv :).



Exakt vad vi ska hitta på resten av denna dag vet jag inte bara att vi måste hålla oss här hemma. I dag kommer nämligen nya köket. Jepp, det ska bli renovering här hemma om några veckor. Inte min grej men det ska i alla fall bli kul och (förhoppningsvis) fint när det blir färdigt.

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!