header

header

15 februari 2015

Att ha slagit till.

Efter stor ångest och ett velande utan dess like så kom jag i dag äntligen fram till ett beslut. Det är ju så där när jag ska införskaffa något - det spelar egentligen ingen roll vad det är - jag har sån ångest innan jag bestämmer mig (& även ett tag efteråt). Men efter många tankar och funderingar så bestämde jag mig. Och vad det gällde - jo det stora beslutet var vilken kompaktkamera jag skulle införskaffa.

Inget stort beslut egentligen men efter att tidigare ha köpt hem några och provat och varit minst sagt missnöjd och lämnat tillbaka, så började jag nästan ge upp hoppet. Men nu så var jag påläst och hade letat recensioner och rekommendationer till leda. Och när jag då hittade en som verkade uppfylla mina krav var det bara att slå till.

Så en Sony CyberShot RX 100 II finns nu i min ägo. Och det lilla jag hunnit testa så känns det riktigt bra. Visst är det stor skillnad mot systemkameran men den är tänkt som ett komplement och en kamera att kunna ha med sig hela tiden. Att fota vardagsbilder helt enkelt. Tror och hoppas att det ska bli bra och att jag kommer vara nöjd med mitt köp :).







Annars vet jag inte riktigt vart den här dagen tagit vägen. Jag har egentligen inte gjort något utan dagen har bara försvunnit i ett nafs. Ett skidpass blev det tidigt i morse. Det var skidtävling där senare på dagen och vill man åka i sin ensamhet så är det bara att kliva upp. Fortfarande riktigt fint och jag vill att vintern ska stanna länge till.

Sen har det ju tittats på VC-tävlingar från Östersund så klart! Och man kan ju inte annat än sitta med tårar i ögonen och ett stort leende på läpparna när man ser Charlotte Kallas framfart i spåret. Snacka om utklassning och total kross så här en vecka innan VM. Och när sedan Marcus Hellner också får kliva upp på pallen - ja då blir man glad.

Nu väntar kortvecka på jobbet då det bara ska jobbas måndag till onsdag. Barnen får börja sitt sportlov redan på torsdag då det är VM i Falun som drar igång. Och jag har passat på att ta ledigt hela långa sportlovet och det ska så klart bli riktigt gött! Vi drar först till fjälls men kommer sen hem då mannen i huset ska gå på VM. Själv tror jag att jag hoppar att se det live. Har ingen större lust och har redan varit på VM och OS tidigare så det känns som det kvittar (& sen ska vi ju till Holmenkollen om en månad). Kanske ändrar jag mig om VM, vi får se.

Nu blir det till att uppdatera sig vad som hänt i världen. Ha en fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!