header

header

7 februari 2015

Här har vi hängt ganska mycket...

När det är krassligt i familjen är det tur att man har en alldeles egen pulkabacke på gångavstånd här i  byn. 

Emma är näst intill helt frisk men nu är det övriga familjens tur - alltså jag och M. Mitt halsont har gett med sig men i stället är jag skumt krasslig. Inte förkyld men ändå inte frisk. Gillar inte detta - tycker det är bättre att det bryter ut så att det kan gå över någon gång. 

Krasslig och ingen släkt i närheten - ja då är det en ren lyckoträff att ha backen där vi hängt ganska mycket den sista tiden. För man vill ju inte vara inne när det är en strålande fin vinterdag ute. Nej, då vill man vara ute i snön och busa och åka fort. I alla fall om man heter Emma. Vår lilla tjej har gått från att inte gilla vintern jättemycket till att ha blivit en snöälskare av rang. Och detta gillas av mamman. 




En kort lägesrapport härifrån. Nu väntar första delfinalen av Melodifestivalen och intag av massa varm dryck. Och så ska jag fortsätta sökandet efter den perfekta kompaktkameran.

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!