header

header

20 februari 2015

Längd & slalom!

Sportlovandet fortsätter här i fjällen och i dag har vi minsann sportat hela dagen. Jag började dagen med ett träningspass i längdspåret - nästan med livet som insats.... Det var väldigt isigt och inte nykört i början av min tur. Som tur var stod jag på benen men måste erkänna att det var lite otäckt att susa fram i hög hastighet där bland träden.

När jag hade tränat färdigt mötte jag upp pappan och Emma som hade varit ute på en tur tillsammans. Emma hade kört järnet och var rejält trött men vi drog en repa inne på stadion tillsammans innan vi for tillbaka till stugan.


 Självklart måste man fylla på med vätska när man kämpat i spåret.



Efter lunchen var det dags att göra ett nytt försök på slalomskidorna. Och jag kan meddela den glädjande nyheten att jag kom ner med både armar och ben i behåll och utan någon vurpa. Nu åkte vi i o f s inte i de värsta backarna men ändå. Man får ju ha i åtanke att det var minst 10 år sen sist och att jag åkt kanske max 7 ggr i hela mitt liv. Det var ganska härligt när man susade fram där i backen och kände att man hade kontroll men när den känslan försvann - ja då blev det genast betydligt läskigare. En kanondag i backen med fika i toppstugan gick inte av för hackor men jag måste erkänna att jag föredrar längdlaggen tusen gånger om före slalomskidorna.

Vågade inte ta med mig lill-kameran i backen utan mobilen fick duga.

Övriga familjen ville fortsätta sportandet i badhuset men nja, där gick gränsen. Bada i badhus är inte min grej. Jag tog en promenad i stället och njöt av solen som var på väg ner. Och kunde än en gång konstatera: tänk vad lyckosamma vi är som har denna möjlighet att vara här :).


Trevlig fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!