header

header

2 februari 2015

Jo men visst blev det...

... en vab-dag i dag. Liten vaknade med hosta och under dagen har febern stigit. Inte alls roligt men hon är relativt pigg så det är ju skönt i alla fall.

Vi har mest hållit oss här hemma förutom en tur till affären för att bunkra upp med c-vitaminer. Och jag måste erkänna att paddan varit en bra barnvakt i dag. I morse var jag tvungen att jobba och nu i em behövde jag trampa ur lite frustration så då det blev intervaller på spinningcykeln.

Jag är verkligen inte bra på att vara hemma en hel dag och inte ta mig någonstans själv. Klättrar på väggarna och känner mig instängd. Det är ju så här det blir när M åker bort i jobbet och jag är själv hemma. Det är så vi haft det i snart 8 år och jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid att inte ha mamma eller pappa i närheten för att hjälpa till (fatta vad bra ni andra som har era föräldrar eller släktingar i närheten har det). Det är inte det att jag inte klarar mig för det gör jag. Men det är just det här med att inte ta sig någonstans. Känslan av att sitta fast här hemma. Inte ens komma iväg en kort sväng själv och rensa skallen. Jag försökte deala mig till en kort löptur men Emma vill inte vara ensam hemma (& vill hon inte så behöver hon naturligtvis inte det) så då fanns inte den möjligheten. Ja, ja det är väl bara att hoppas på att M kommer hem i vettig tid i morgon så jag får ut en sväng då. För jag misstänker starkt att vabruari kommer att fortsätta några dagar till.

En sak Emma ville göra när vi var hemma i dag var att fotograferas. Och ett sådant tillfälle måste man ju självklart ta vara på. Byggde upp en provisorisk dagljusstudio och fotade några bilder. Det hela tog nog inte mer än max 10 min men ibland behövs inte mer. Jag blev väldigt glad när jag laddade in bilderna i datorn för det var några som blev riktigt fina :).

Vår fina, fina tjej <3

Dags att sysselsätta sig så att klättrandet på väggarna inte fortsätter.

Trevlig måndag!

2 kommentarer:

  1. Stackars Emma. Hoppas att hon mår lite bättre idag? Skickar stora kryapådigkramar.♥

    Kram

    Ps. Ett hel magiskt vackert foto på er fina tjej.Ni skapar ren och skär magi tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för din omtanke om Emma. Lite bättre i dag så krya-kramarna hjälpte nog :).

      Roligt att du tycker om bilden - det gör jag också ;). Hoppas du får en fin vecka! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!