header

header

19 oktober 2015

Här finner jag ro.

Det kan väl knappast ha undgått någon som följt mig här inne, att jag har en plats där jag trivs något alldeles förträffligt. En plats där jag ofta hämtar kraft och får tankarna att bli klarare. En plats där jag lugnar ner mig själv men även fyller på mina energidepåer. En plats som jag älskar och där jag känner mig trygg. En plats där jag bara är och där jag låter mig vara. Och hör och häpna, det är inte stugan - som i och för sig uppfyller allt jag tidigare nämnt - utan det är skogen som är platsen.

Skogen som jag tidigare har varit lite smårädd för. Rädd för det som finns där som jag inte ser. Det där okända som man inte vet vad det är. Skogen som jag inte har förstått tjusningen med att vara i om man inte tränar. Men så plötsligt hände det. För några år sedan såg jag skogen med andra ögon. Nästan som om någon gläntade på en dörr, gav mig tillträde och lät mig för första gången verkligen se det som alltid funnits framför mina ögon men som jag varit för blind för att se.


Från den dagen har skogen varit min tillflyktsort. En plats där jag andas fritt och njuter av att vara. En källa där jag får utlopp för mina tankar. Och även på senare tid, en källa där jag får utlopp för min kreativitet. Det är kanske inte så konstigt att jag har en förkärlek att ta mina bilder ute i naturen och då framför allt i skogen.

Jag är så glad att jag fick upp ögonen den där dagen och att jag hittat en plats där jag finner ro.

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!