header

header

22 oktober 2015

Hon som lämnades kvar....

Jag vet inte hur det är med er men när det gäller bilder. Tänker eller tycker ni på något särskilt sätt? När det gäller mig så tänker/tycker jag på två sätt. Antingen tycker jag om/ogillar jag en bild utan att kunna säga varför - jag bara gillar/ogillar den. Men oftast är det inte så enkelt. Nej, jag är mer en människa som tycker om att kunna läsa ut en historia från en bild. Tycker om att känna att bilden berättar något så man får fundera lite.

Jag är ju en människa som funderar mycket och trivs som bäst när jag får återspegla mina historier i mina bilder. Men sen är det naturligtvis inte så att alla måste se exakt det jag vill berätta. Nej, jag tycker det ska vara upp till var och en - att det inte ska finnas någon bestämd tolkning utan att den är fri. Men naturligtvis är det ju så att jag tänkt en tanke eller två när jag såg bilden jag visar i dag.

Den här bilden berättar, för mig, en historia om hon som blev lämnad kvar. Hon som stannade, kanske inte helt frivilligt, och nu känner en bottenlös förtvivlan när hon inser att hon är kvar. Lämnad. Ensam. Övergiven. För alltid?

"Hon som lämnades kvar"

Modell: Emma
Fotograf: jag
Plats: Fredriksbergs pappersbruk

Hoppas min bild berättar något för er. Om ni vill får ni gärna berätta för mig :).

Önskar er en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!