header

header

8 december 2016

Lite trött är jag.

Att säga att jag börjar bli less på att vara förkyld är en underdrift. Det där med att inte kunna träna och röra på mig som jag är van - det är inte bra för någon, varken mig själv eller min omgivning. Frustrerad så det står härliga till. Så trött på att hosta så det skräller och hela huvudet och bröstet värker och gör ont. Men det går väl över snart förhoppningsvis.

Då är det kanske tur att det är gröna gräsmattor och ljumma vindar. Hade det varit strålande sol, gnistrande snö, minusgrader och superfina skidspår - ja då hade nog frustrationen och humöret varit ännu sämre. Men jag hoppas ju på fina vinterdagar så klart. Det är ju noll julstämning just nu och tämligen ofattbart att julen är drygt två veckor bort. Så snö och kyla får gärna komma - i alla fall när jag blivit frisk igen ;).

Till dess snön behagar komma rotade jag fram lite vinterbilder i arkivet. Håll till godo!







Det händer inte så mycket för min del just nu. Den här veckan har jag mest pendlat mellan kontoret (har hämtat hem arbetsuppgifter), köksbordet (där jag har jobbat), skolan (där jag lämnat och hämtat) och tv-soffan (där jag avverkat massa timmar - usch).

Hade ju beslutat mig för att vara färdig med alla julklappar när december började - riktigt så blev det inte. Men jag vet vad som ska köpas så i morgon tänkte jag försöka få klart allt.

Nu hög tid att göra en brasa och kura ner sig under en filt (det där med att vila och bli frisk.....).

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!