header

header

27 december 2016

Mellandagar

Go kväll får man väl ändå säga när klockan visar halv sju och det är kolmörkt ute. Eller kanske inte helt kolmörkt. Det föll faktiskt lite av den vita varan i gårkväll så det lyser upp lite där ute. Mellandagslunken har infunnit sig och det känns ganska bra.

I dag hade jag ställt in mig på att tillbringa dagen inomhus med tanke på de stormvarningar som visats de senaste dagarna. Men som tur var så har det inte blåst särskilt mycket hos oss. Så efter att vi fixat lite här hemma, gjort några ärenden och ätit lunch drog jag och junior ut i skidspåret.




En kort konstsnöslinga på ett par kilometer fanns att tillgå och vi åkte helt på hennes villkor. Solen sken och det var en ljuvlig stund och jag hade kunnat stanna där länge, länge men det var som sagt på hennes villkor så när hon hade åkt färdigt så for vi hem igen (efter att halvt om halvt slagit ihjäl oss på väg till bilen - att gå i pjäxor på blankis täckt av nysnö - säger inget mer).

Nu ska här funderas på om jag ska jobba i morgon eller inte. Har tagit ledigt men det vore skönt att beta av högarna som tenderar att växa när man är borta från jobbet.

Ha det bra!
Kram Carina.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!