header

header

10 december 2016

Winter wonderland.

Trodde nästan inte mina ögon i morse när jag vaknade och drog upp persiennerna. Ute var det helt vitt och det föll fortfarande flingor från himlen. Så himla vackert och ljust. Ja det var minsann en trevlig överraskning måste jag säga :).




Tog det rätt soft hela morgonen, tände ljus, eldade i kaminen och tittade på julkalendern. Riktigt mysigt. Sen tog vi faktiskt fram granen och klädde den. Kanske lite tidigt men det gäller ju att maxa och försöka få stämning de få veckor som det faktiskt är jul på ett år.

Sen var jag bara tvungen ut och få frisk luft. Hade ju tänkt åka till skogen men eftersom det var massa snö kändes det inte lika aktuellt. Tog en promenad med en pod i lurarna i stället och det var minst lika skönt. Börjar bli allt mer rastlös för varje dag som går och det brukar vara ett tecken på att jag är på bättringsvägen - hoppas!!

Förutom ett besökt till köpcentret där de sista klapparna fixades har vi mest tillbringat dagen här hemma. Julkorten har skrivits, saffransskorpor har bakats, de första klapparna slagits in och så har det tittats på världscupssidor från Davos. Hade man bara varit frisk och kunnat träna så hade det varit en riktigt bra dag.

Nu ska jag kolla vidare på Husdjurens hemliga liv (jag fick lov att ta en paus när det blev lite väl många o..ar - snacka om riktig fobi - inte ens de tecknade klarar jag av).

Ha en fortsatt fin kväll!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!