header

header

31 december 2016

Att summera 2016.

Nyårsafton i dag och helt ofattbart att ännu ett år av livet har passerat. Jag har haft lite panik över att åren bara går men försöker istället tänka som så att man ska vara tacksam att man får uppleva ytterligare ett år.

Så vad har jag då gjort under året som gått? Har försökt att sammanställa året med bilder och lite text som följer nedan.


Januari - Mars: I januari kom äntligen snön och vi kunde åter spänna på oss skidorna. Vi inledde året i fjällen och fick många vackra (& kalla) dagar i den vackra naturen. Det blev många timmar ute i det fina vintern. Februari gick i tårtans tecken, jag fyllde jämt och firades stort. Vi fortsatte med många timmar ute och hann med ytterligare en resa till fjällen. I mars var det påsk och vi firade med fina vänner i fjällvärden. Vi fick på hårbollen selen och en ny värld öppnade sig. Vi besökte tv 4-huset och inspelningen av Let´s Dance, hängde med vänner, cyklade, jag stickade och vi hann med en resa till mitt Värmland.


April - Juni: April blev månaden då jag hängde mycket tillsammans med kameran i skogen. Jag fick en alldeles fantastisk dag med mina fina vänner - en av de bästa dagarna jag haft. I maj kom värmen och vi utforskade vitsippeskogen tillsammans. Det blev det en resa till mitt paradis med de bästa vännerna och sen en resa till London med mina ❤︎. Oförglömliga dagar då vi utforskade den engelska huvudstaden och hade fantastiskt fina dagar tillsammans. Med juni kom sommarlovet. Vi tillbringade dagarna utomhus och avverkade årets första bad på midsommardagen. Många bilder fotograferades - egna projekt men även det första uppdraget på väldigt länge.


Juli - September: I juli åkte vi till stugan och jag fick äntligen ta den där bilden jag funderat på så länge. Vi hann även med att fira en 9-åring, göra utflykter med båten, fotografera massor och göra en resa till fina vänner i Östersund. Augusti bjöd på de sista sommarlovs- och semesterveckorna och vi gjorde ännu en resa till stugan. Jag fotograferade världens finaste brudpar och var på en oförglömlig fotokurs. September blev en månad med många strapatser i skogen. Fotoidéer förverkligades och kraft hämtades. En resa med en fin vän kunde läggas till minnesbanken tillsammans med många fina stunder med den bästa.


Oktober - December: Oktober bjöd oss på den första frosten. Vi renoverade stugan i fjällen och åkte en sväng till Värmland. Jag och kameran tog många turer till skogen - en plats jag älskar och behöver.  I november började vi bygga om farstukvisten och mitt organiserade liv blev till ett kaos. Vårt höstlov blev till ett vinterlov och vi åkte massa skidor. Vi firade första advent, bakade lussekatter och pepparkakor. Julen närmade sig och vi började stöka. Julmånaden december inledde vi med ett besök hos mor och far. Månaden bjöd oss till en början på snö och fina skidförhållanden, sen fick vi kämpa mot varma vindar och gröna gräsmattor. Vi höll oss inne och tände ljus för att finna julstämningen. Julen kom och gick och blev så där mysig som man önskade.

Och nu återstår bara en ynka dag av december och 2016. Blev året som jag hade tänkt? Både ja och nej. 2016 har gett mig så oerhört många minnen och gång på gång visat mig att jag har den bästa och finaste familjen samt de bästa och finaste vännerna. Det som inte varit tipp-topp under året är min träning. Tyvärr har skador och förkylningar gjort att jag inte kunnat träna som jag velat. Men med ett nytt år så vänder jag det bladet och hoppas på en nystart med en hel och frisk kropp.

Ja, det var min summering av året 2016. Nu ser jag fram emot ett nytt år och nya möjligheter att skapa nya fantastiska minnen.

Gott Nytt År!

2 kommentarer:

  1. Gott slut på ditt år, som i mina ögon ser ut att ha varit ett fantastiskt år på många sätt! Nu vet jag att allt är inge guld och gröna skogarna livet, inte ens i bloggvärlden. Men det du beskriver är livet, så det kan vara om man tar det som är bra och njuter av det fina man har. Önskar dig allt gott inför 2017 och hoppas att livet ger dig allt du behöver❤Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma! Och tack för dina ord. Visst är det så att det varit en del mörkare stunder och man väljer att lyfta fram det positiva - livet som du säger. Det gäller ju att försöka fokusera på det som är bra.

      Önskar dig också allt gott inför 2017 och att ditt år blir toppenbra!
      Kram ❤︎

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!