header

header

10 augusti 2012

Minnenas väg!

Är tack och lov bättre av förkylningen i dag. Är bara lite täppt i näsan men ryggen är väl inte helt ok (även om jag verkligen önskar att den var det....).

Det var väldigt nära att jag tog ut racern i morse men det sunda förnuftet tog över och jag lät bli. I stället blev det en powerwalk före frukosten och en till efter. Den efter var verkligen en promenad längs minnenas väg. Gick från stugan till kyrkan i Bograngen och jag vet ärligt talat inte hur många gånger jag gått, sprungit, cyklat och åkt rullskidor längs denna väg. Har många minnen härifrån som ligger mig varmt om hjärtat. Bl. a ett som involverar löpning. Min snabbaste mil någonsin har jag avverkat här :-).

En sak som är lite häftig är att man passerar några "stenrösen" som ligger i skogen. Dessa är inte vanliga rösen utan några slags bunkers som är kvar från andra världskriget!!! Bograngen ligger ju inte så långt från norska gränsen och när Tyskland invaderade Norge byggdes dessa utifall att tyskarna även skulle ge sig på Sverige. Lite kul tycker jag att det är att de är bevarade även om det är lite otäckt att tänka på varför de kom till (på singelbilden syns en av de tre bunkrarna).

Gick som sagt till kyrkan där mamma och Emma hämtade upp mig. Hann även säga hej till farmor och farfar samt mormor och morfar som ligger begravda på kyrkogården.

Resten av och återstoden av dagen ska jag försöka vila och bota min onda rygg. Sen ska jag njuta av nuet och av att jag är på den bästa platsen på jorden!

Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!