header

header

21 augusti 2012

Sommaren som gått....

Sitter och funderar över sommaren som kom och gick. På något vis känns det lite snopet att den redan är över, som att den aldrig riktigt kom igång. Men när jag tänker tillbaka på den så gör jag det med värme och med känslan av att det faktiskt var en riktigt bra sommar!

Många tycker nog att den varit dålig p.g.a. vädret men jag kan faktiskt inte klaga. Visst det hade kunnat varit fler bad- och soldagar men över lag tycker jag nog att vi haft bra väder i alla fall. Jag har länge gått och funderat på hur jag sak sammanfatta årets sommar och i år tänkte jag göra på följande sätt. Tänkte helt enkelt lista en massa saker. Här kommer min sommar:

Sommarens
bästa: att få mycket tid tillsammans med familj & vänner.
värsta: att min träning inte blev som jag önskade.
varmaste: dagarna på Öland.
kallaste: all glass jag konsumerat - det är inte en kan jag säga :)
bästa resmål: stugan!!!!
värsta resmål: inget - försöker undvika att åka dit jag inte vill.
bästa konsert: Kent på Peace & Love - magiskt!
sämsta konsert: alla irriterande myggor & flugor.
jag-lever-känsla: ett cykelpass med sambon - huvva va jobbigt!
nu-dör-jag: åskovädret vi cyklade mitt i - blixtar & hagel ven runt huvudet.
det-klarar-jag-mig-inte-utan: en kamera (system el. iPhone spelar ingen roll)
det-klarar-jag-mig-utan: knôtt & ryggskott.
bästa läsning: The Golden Lily
värsta läsning: alla hemskheter som händer runt om oss.
jag-kom-inte-dit-i-år-heller: Nora - fattar inte men av någon anledning kommer jag aldrig dit.
jag-kom-dit-i-år-igen: stugan :) och jag kommer igen och igen och igen och igen.....
mest spontana: resan till Öland - blev semesterns bästa drag! 
minst spontana: åka till Astrid Lindgrens värld - det var planerat sedan länge.
största brist: energi - 2 förkylningar & 1 ryggskott tog ner energinivån något.
minsta brist: mys med Emma - den ungen kan mysa vill jag lova!
mest rogivande: sitta på en myr vid vattnet och filosofera.
minst rogivande: passa tider.
roligaste fest: Fredda & Emilias bröllopsfest - länge sen jag hade så roligt!!
största guldkant på vardagen: båten - oj, va många sköna turer det har blivit med den.
minsta guldkant på vardagen: tvätta - det tar ju aldrig slut!!!!!
lyx: hela 6 veckor har jag varit ledig!!!!
vackraste: naturen - inget går upp mot Sverige på sommaren.


Sammanfattningsvis, när jag tänker tillbaka, så kan jag bara konstatera att vi har haft en otroligt bra sommar! Tack för i år sommaren, vi ses igen nästa år! Nu tar jag emot hösten med öppna armar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!