header

header

4 augusti 2012

Sömnlös i Borlänge

Klockan är 04.10 och jag har inte sovit en blund i natt. Fullmånen lyser och pulsen skenar, kroppen kan inte slappna av hur jag än försöker. Vänder och vrider mig i sängen, går ner, lägger mig i soffan. Det hjälper inte. Går upp till sängen igen, försöker att inte tänka, bara slappna av. Det går inte. Ger upp och tar med en bok ner till soffan igen.

Förstår verkligen inte varför jag inte kan sova?? Jag har visserligen fortfarande ont i ryggen men är betydligt bättre efter behandling från den räddande ängeln Leon tidigare i dag/i går? Varför vill sömnen inte infinna sig? Jag behöver ju sova!!!!!! Varför kan jag inte slappna av????

Är inte tillfreds med livet just nu. Är rent av lite deppig över att inte få vara hel och frisk. Är less på människor som beter sig som idioter, som alltid ska sko sig på andra, tro det värsta om sina medmänniskor och vränga ord för att själva framstå i god dager. Varför kan livet inte bara flyta på och varför kan man inte bara få vara nöjd och glad med livet?

En sömnlös natt är INTE vad jag behöver just nu. Med tanke på att jag sov asdåligt natten innan och att vi ska på fest i morgon är det dåligt, rent av riktigt illa. Men vad ska jag göra? Sitter uppallrad och försöker läsa mig till sömns. Funkar inte. 

Nej, det verkar som att jag inte kommer sova den här natten. Det är väl bara att acceptera och gilla läget. Acceptera att jag kommer vara dötrött i morgon och se ut som ett as på festen. F-n, jag som hade sett fram emot att vara frisk och utvilad. Att få en rolig kväll tillsammans med vänner, få vara Carina och inte behöva tänka på någon annan än mig själv. Jag kommer säkerligen att få allt detta men det hade ju underlättat om man hade sovit åtminstone några timmar. Får väl be om ett mirakel, att jag kanske kan få sova lite under dagen och att jag inte blir sjuk igen.......

Varför kan du inte besöka mig John Blund??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!