header

header

5 mars 2013

Hemmaträning.

Vissa dagar hinner man inte göra som man vill när det gäller träning och då gäller det att gilla läget. En sådan dag hade jag i dag då jag är själv hemma några dagar. Om jag hade stressat järnet hade jag hunnit med ett lunchpass men tyckte inte att det var värt det. Och sen var jag grymt hungrig så att hoppa lunchen för att hinna träna var liksom inget alternativ. Var även trött så jag hade tänkt vila men efter ett tag här hemma så började det klia i kroppen. Tur då att det går att träna hemma :).

Drog på mig träningskläderna, rullade fram mattan och körde i gång mina två favorit dvd-er när det gäller hemmaträning. Functional training och Mage, rumpa, lår med Annica Sjöö och Michael Hansson Sjöö. Ska jag erkänna att jag var lite skeptisk till dem när jag testade första gångerna. Trodde inte att de skulle vara något vidare. Men jag hade fel. Det är lite som Friskis-träning - man kör på i sin egen takt och hur hårt man vill. Har faktiskt märkt att den här träningen ger resultat. Ett bra komplement till annan träning!

Annan hemmaträning som jag brukar köra är all min styrketräning. Gillar nämligen inte att gå på gym utan har hittat bra övningar som funkar för mig. Brukar oftast köra 40 x 20 effektivt i 1 timme (kör övningen i 40 sek och vilar i 20). 60 övningar som ska hinnas med. Kör mest med kroppen som vikt men komplementerar med hantlar, pilatesboll och gummiband. Det finns som sagt ganska mycket att träna hemma bara man vill. Och det ska väl erkännas att tid att avvara för träning har man oftast - om man ska vara ärlig, eller??

Annars så är det lite upp och ner. Våren närmar sig och jag kämpar på. Försöker peppa mig själv och försöker hitta något positivt med denna årstid. Men det är inte helt lätt. Har i alla fall börjat planera in lite roliga saker nu i vår. Måste ju ha något att se fram emot :). En resa till stugan med goda vänner är inplanerad i början av maj. Sen har jag och M börjat snegla lite på en weekend-resa. Bara vi två. Vi har två heta alternativ: Paris och New York!!!! Vi får se vad det kan bli. Det kanske blir något helt annat. Det är i alla fall kul att planera.

Önskar alla en fin tisdag!

Kram Carina

4 kommentarer:

  1. Ja det ska bli så skoj att få åka dit, det är så bra att ha något sådant roligt att se fram emot :).

    Och en resa till Paris eller New York, wow, vad roligt!

    Det är perfekt att ha någon träningsform som funkar att köra hemma, en timmes körning är bra jobbat! Kanske skulle testa att köra någon dvd-träning.

    Ha en bra kväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu känns det som att det finns mycket roligt att se fram emot i vår! och stugan med er kommer bli en höjdare :).

      Jag har ett gäng tränings-dvd:er om du vill låna.

      Ha en bra kväll du med! Kram Carina

      Radera
  2. Rekommenderar verkligen New York. Vi var där 2010 och skulle mer än gärna åka tillbaka någon gång. Älskar shoppingen ;)
    Hoppas allt är bra med er!
    Kramar //Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja New York står högt på listan. Har alltid drömt om att åka dit. Shoppingen lockar mig också kan jag lova. Vet dock inte om M är lika sugen på att shoppa :).

      Hoppas allt är bra med er också! Sköt om dig och magen och hälsa David & Siri!

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!