header

header

3 mars 2013

Vasaloppssöndag.

Den första söndagen i mars. Traditionsenligt Vasaloppssöndagen. Långloppens långlopp. Liksom många andra i vårt avlånga land har vi följt årets lopp med stor spänning här hemma. Fatta vilka prestationer. 9 mil. På skidor. Att orka pressa kroppen till det yttersta under så lång tid. Ja, det är många som imponerat på mig i dag!
Pannkaksfrukost.

Emma och jag lyxade till det lite extra i morse och åt faktiskt pannkakor till frukost. Eller rättare sagt, jag åt en efter den obligatoriska gröttallriken. Små och tjocka var dom. Pannkakorna alltså. Och gott var det :). Efter en halvtimme in i loppet kände jag att: här kan jag inte sitta och dega. Så jag tog helt sonika med mig datorn in i tvättstugan. Satte på Vasalopppet på Svt Play och hoppade upp på spinningcykeln. Ett bra drag. Dagens första träningspass. Förenade nytta med nöje :).

När damsegraren hade gått i mål var vi tvungna ut och få lite frisk luft. Emma fixade och donade och jag smög med mig mobilen ut så jag kunde följa herrarnas 5 mil från Val di Fiemme. Och tänk! Johan Olsson fixade ett guld till oss till slut. Efter alla dessa silver. Ytterligare en grym prestation i skidspåret i dag. Och än en gång blev jag imponerad.
Nya skor till "hästen".

Denna söndag har det blivit mycket skidor på tv:n men så måste det få bli ibland. Har dock hunnit med att vara barnvakt åt en liten goding som snart fyller 1 år. Och sen hann jag med ytterligare ett träningspass här i kväll. Skidor så klart. Underbart skönt att få susa fram där i skogen igen. Tänk vad bra man har det. Att ha möjligheten att kunna göra det man tycker så mycket om.
(Att hinna med mycket man vill göra i livet) 

Nu ska jag ta vara på de sista lediga timmarna innan det är dags för ny vecka och jobb igen.

Trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Massa skidåkning, precis som du gillar. Så härligt!! Jag kan sakna Vasaloppet och den speciella stämningen.

    Så härligt citat!

    Hoppas vecka börjat bra!!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan lita på att jag mått när det varit massa skidåkning :). Det är något speciellt med Vasaloppet och stämningen.

      Hoppas din vecka också börjat bra! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!