header

header

18 april 2013

Blåst & vila - inte min grej......

Ute nästintill stormar det. Blåsten tar tag i löven som dansar högt från marken. Det knakar och viner i knutarna på huset. Själv sitter jag inne. Kurar under en filt. Fryser. Vill inte sticka näsan utanför dörren. Blåst. Det är inte min grej. Vi går liksom inte ihop. Tycker den är otäck. Krafter som man inte rår på. Nej, en dag som denna stannar jag inne. Och kurar.

I går kväll var det dags för fotokurs igen. Eller kanske inte så mycket kurs. Mer av en studiecirkel när man tänker efter. I flera timmar gick vi ute och fotade. Fick egen tid med kameran. Härligt! Jag hade dock missat att vi skulle vara ute hela tiden. Hade alldeles för lite kläder på mig. Och som jag frös. Det blev en lång, varm dusch när jag kom hem. Och i natt sov jag med tjocka sockor. Så kan det gå när inte huvudet är med :).





Bilder från gårdagens kurs.

I övrigt är jag grymt rastlös. Har en sån där obehagskänsla. En sån där känsla då det bara kryper i kroppen. Jag vet liksom inte vart jag ska ta vägen. Vill krypa ur mitt eget skinn. Försöker vila men det går i ärlighetens namn inget vidare. Ta det lugnt och vila. Att göra ingenting. Inte heller min grej. Men det är vad kropp och själ behöver så det är bara att bita ihop. Gilla läget. I morgon har förhoppningsvis mitt försök till vila gett resultat. Pigg och rask. Det är så jag kommer vakna upp i morgonbitti. För så måste det väl bli om man vilar.....

Trevlig torsdag!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att få gå loss med kameran och fota. Trist att det blev kallt såklart med det låter skönt med varm dusch och sockor!

    Och ja, ibland är det bara sådär i kroppen. Svårt att ta på. Imorgon är en ny dag!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Ja det är skönt att få lite egentid m kameran emellanåt :).

    Kram

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!