header

header

28 april 2013

Söndagen den 28:onde

Började denna söndag med ett långpass löpning. Tyvärr inte så pigga ben men har man bestämt sig för ett långpass så ska det köras ett långpass! Det gick hyfsat bra tills jag sprungit runt 11-12 km. Då spände jag tån i en rot och föll raklång på magen. Det knakade rejält i ryggen och handlederna tog lite stryk men som sagt - har man bestämt sig för långpass..... Tog mig runt mina planerade 20 km på ok tid och även om det inte var toppform var det en skön start på dagen :).

Annars har denna söndag mest bestått i att fixa här hemma. Att ta tag i saker som av någon anledning inte blivit av. Kläder har rensats ut. Saker har burits upp på vinden och ut i förråden. Gillar att rensa. Få bort onödiga saker.

Projekt altanstädning har även gått av stapeln. Det tog sin lilla tid men nu luktar det nyskurat av såpa. Jag misstänker att det kommer tillbringas ganska många timmar där ute framöver. Längtar!

 Små Mårbackapelargoner som börjar växa på sig.


Olivträdet har fått flytta ut.

Söndagkväll och inte nog med att denna vecka snart är slut, det samma gäller även april månad. Jag förstår verkligen inte att tiden kan gå så himla fort. Maj månad står för dörren och med den en massa roligt inplanerat. Platser som ska besökas, vänner som kommer och hälsar på, en rolig fest ska gå av stapeln och lite annat smått och gott. Det kommer att bli bra det här :). 

Trevlig kväll!
Kram Carina

10 kommentarer:

  1. Söndagar är bra till fix ;) Har fått en del gjort här med - så skönt!

    Jag älskar maj. Det är en fin månad och min äldsta dotter fyller år ;-)

    Kram och ha en fin början på veckan!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt att få saker gjorda. Skönt att du också har fått en del gjort :).

      Maj är en fin månad. Kul att vi båda har mycket roligt att se fram emot.

      Hoppas du får en kanonvecka! Kram Carina

      Radera
  2. Vilken tur att du inte skadade dig, impad att du tog dig vidare o sprang. Nu kommer den bästa tiden, maj månad med förhoppningsvis mycket sol o värme så dagarna kan tillbringas mer ute än inne. Ha en skön start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också på mer sol och värme. Hoppas det kommer snart!

      Ha en skön start på veckan du med! Kram Carina

      Radera
  3. Ni ser ut att ha det så fint hemma, det har jag tänkt på många gånger :)

    Ja, det är alltid skönt att få saker gjorda, rent och snyggt är alltid trevligt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för orden om vårt hem. Vet inte om det är så fint men det duger :). Du får ta och svänga förbi när du är i närheten!

      Ha en bra vecka! Kram Carina

      Radera
  4. Vad härligt med mycket att göra framöver.
    Vad fint det ser ut med blommor.
    Härligt att du är så duktig och springer.
    ha en fin måndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul att ha mycket roligt att se fram emot :).

      Blommar älskar jag, speciellt mårbacka-pelargoner.

      Ha en fin dag och vecka du med! Kram Carina

      Radera
  5. Så härligt med mårbacka igen efter långa vintern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Mina favoriter tillsammans med ranunklar.

      Hoppas du får en bra vecka!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!