header

header

17 april 2013

Nu ÄR det vår. Det är jag säker på!

Och hur kan jag vara så säker på det kan man undra. Jo, efter ett par dagar med ganska många plusgrader så kliar det rejält i ögon och näsa. Den välbekanta tröttheten har återvänt. Bilen har fått ett tunt, gult lager över sig. Jepp, våren är här och med den pollensäsongen. Inte så jag jublar högt över detta faktum men man kan ju alltid hoppas att den blir kort.

Kan väl inte skylla all trötthet på pollen precis. Körde ett ganska tufft löppass på lunchen. Det gick inte lätt i dag och var väldigt skönt när det var slut. Så är det i bland. Det kan ju inte gå bra jämt :). När jag kom hem var M:s bil parkerad här ute och när jag klev in var både han och E hemma. Liten hade fått feber och ont i huvudet på dagis så det var bara att hämta. Stackarn. Hoppas att det är något snabbt övergående men det blir en dag hemma i vilket fall som helst i morgon.

Nu sitter jag och laddar för fotokursen i kväll. En historia från vår fotografering i lördags i två eller tre bilder ska vi visa. Jag har satt ihop några bilder och vet vad jag vill berätta. Frågan är om någon annan begriper vad det är jag försöker säga med mina bilder :).

Små blommor som väntar på att planteras.

Önskar alla en härlig lill-lördag!

4 kommentarer:

  1. De korten skulle jag vilja se, Carina! Grymt nyfiken.. hoppas det gick bra på kursen. Nu håller vi tummarna för en kort pollensäsong. Hälsa krya till E.

    kram Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen Bodil!! Jag är nyfiken på de kort du tagit uppe i stugan. Vi kanske skulle ta en fotokväll framöver :).

      E tackar för krya hälsningen och skickar en tillbaka till O.
      Kram Carina

      Radera
  2. Härligt med ett tufft lunchpass! Trist med allergi och att lilla E blivit sjuk, du får ge henne en kryakram.

    Hoppas att du hade det riktigt bra på kursen och så blir ju jag också så nyfiken över bilderna, hoppas få se dem här sen :-).

    Må så gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt m lunchpass fast ska jag vara ärlig var det skönare när det var över - så jobbigt var det i dag.

      E tackar för kramen! Bilderna kommer du garanterat få se om du vill. Både här och när vi far till stugan :).

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!