header

header

7 april 2013

Evighetsgöra.

Något jag tycker är kul är att fixa och greja med fotoböcker. Ni som följt mig ett tag vet att jag varje år brukar göra en bok av bloggen. Tycker det är kul att inte bara ha den i "burken" utan kunna sitta och bläddra och läsa när jag vill - i en riktig bok. Älskar ju som bekant böcker!

Började häromdagen med projekt bloggbok 2012 och oh my! Det är inte utan att jag nästan ångrar att jag drog i gång detta projekt. Vilken tid det tar!! Det är ju inte så att man ska göra det lätt för sig direkt. Nej, nej, allt ska gås igenom och foton ska läggas till. Kan för mitt liv inte förstå att jag inte gjorde detta när jag var hemma i veckan och var sjuk. Hade ju varit perfekt sysselsättning. Får väl tröstas mig med att det blir bra när det är färdigt och att det blir bra minnen för både mig och familjen.

Hälsotillståndet börjar så sakteliga återgå till det normala. I natt har jag sovit utan hostanfall för första gången på en vecka. I dag blev jag inte helt färdig efter morgonens powerwalk. Det går framåt. Sakta men säkert. Just ordet sakta är väldigt jobbigt när man är en person som är van att köra på i 110 i allt man gör. Saker ska ofta vara fixade igår helst. Men när varken orken heller hälsan tillåter är det svårt att finna sig i detta och acceptera att man måste ta det lugnt. Men jag försöker. Börjar som sagt bli bättre och till veckan ska nog träningen smygas igång igen. LÄNGTAR!!

I dag var det dags att plantera om de små fröna vi sådde för några veckor sen. Små, små och klena är dom men jag hoppas att åtminstone några ska växa till sig och bli stora, fina plantor. Bli kryddor vi kan skörda senare i sommar. Riktigt kul är det att skita ner händerna. Längtar faktiskt riktigt mycket efter att börja gräva ute i jorden. Snart så :).

Nu är det dags att göra ytterligare ett ryck med bloggboken så man blir klar innan det är dags för 2013 års bok ;).

Önskar alla den bästa söndagen!

5 kommentarer:

  1. Kul med bloggbok, det tror jag att jag ska göra också. Som du skriver så är det ju roligt at inte bara ha den i burken, kan ju vara skoj att sitta och bläddra i :).

    Det där med att ta det lugnt är ju så jobbigt, men det är bra att du tar det lugnt och lyssnar på kroppen. Skönt att det går åt rätt håll med förkylningen!

    Må så gott och tack för peppande kommentar! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul m bloggböcker - när dom är färdiga ;).

      Tack för dina peppande kommentarer. Det börjar närma sig att träna igen. Kanske redan i dag... :)

      Må gott du med! Kram Carina

      Radera
  2. Å, bloggbok! Det låter härligt och jättefint. Det blir något helt annat att se bilderna i tryck. Toppen! Jag skulle vilja testa.

    Skönt att du mår bättre och får sova...men ta det lugnt! Som Jennifers skriver, lyssna på kroppen är viktigt.

    Vilka fina planteringar!


    KRAM och tack för din jättegulliga hälsning!!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul m bloggböcker. Känns lite roligt att ha gjort en "egen" bok. Och som du säger - det blir lite annorlunda m bilderna i tryck. Jag använder mig av Blurb - om du skulle vilja testa :).

      Jo, jag vet att man ska lyssna på kroppen. Ska försöka. Vill verkligen inte att förkylningen ska ta om.

      Tack för dina goa hälsningar här inne! Kram Carina

      Radera
  3. MMMMMM UNDERBAR vårig post:) din blogg är alltid så inspirerande.

    Om du gillar lyxig cashmere..kan du kolla in min blogg idag:)

    ha en underbar vecka

    LOVE Maria at inredningsvis.se

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!