header

header

16 december 2013

Galet hektisk måndag.

Tänk, om en vecka sitter vi där. Dan före dan. Spänning och förväntan. Kanske lite svårt att sova. Väntan inför det som komma skall. Mysigt och det är inte bara Emma som längtar här hemma.

Jag är ju barnsligt förtjust i julen och jag måste erkänna att även jag väntar och längtar. Längtar efter att få se Emmas förväntan och glädje. Längtar efter att få vara tillsammans med familjen. Få känna stämning. Men mest längtar jag efter att få vara ledig. Speciellt efter denna måndag.

Den här dagen har varit minst sagt G A L E T hektisk. Löner som ska fixas inför julen - inte många dagar att spela på kan jag säga. Och mitt i allt detta håller vi på att byta till ett nytt affärssystem som man ska försöka hinna lära sig och få färdigt till 1 jan. Liiiite mycket - för att uttrycka det milt. Så ni kanske förstår att jag längtar efter julledigheten.

Hann i alla fall (nästan) bli färdig med Emmas julklapp i dag innan jag hämtade henne. Lite finlir kvar men sen så ska den vara färdig :). Glömde verkligen tid och rum där jag satt vid köksbordet lyssnades på musik och pysslade. Hade glömt hur mycket jag tycker om att göra sådana här saker. Har lovat mig själv att bli bättre på att ta mig tid och göra mera sånt. Det är ju en av de saker jag mår bra av.

Eftermiddagen innehöll även ett besök på stadens köpcentrum. Lite nytt inför nyår behövdes införskaffas och tro det eller ej men jag kom hem med två toppar som kan funka! Inte illa för att var mig ;). Hemma igen så körde slut på mig själv på spinningcykeln. Otroligt skönt och välbehövligt - inte minst för att få rensa knoppen.

Ute blåser det och regnar och jag sitter inne och inväntar den sista delen av Morden i Sandhamn. M är ute på vift i kväll så vi får väl se om jag vågar se det när jag är ensam. Har en väldig förmåga att lyckas skrämma upp mig själv när det är något jag tycker är läskigt.
Längtar något grymt efter en riktig vinter!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!