header

header

12 december 2013

När man har tjuvstartat lucia.

I morgon är det ju som bekant den 13 december och lucia ska firas. Vi började dock vårt firande redan i dag. Emma är med i skolans luciatåg och då skolan inte har en lokal som rymmer så många fick vi föräldrar komma och titta redan i kväll.

Riktigt fint och stämningsfullt var det då den ena julsången efter den andra framfördes. Blödig som jag är så kom det nästan en tår i ögonvrån när Julen är här framfördes men jag lyckades bita ihop och hålla mig. Eftersom man inte fick fota mer än för eget bruk kan jag tyvärr inte visa några bilder därifrån men bjuder därför på några bilder vi knäppte här hemma på vår lilla lucia.



Vår goa lucia. 

Nu är det färdigjobbat för den här veckan och tur är väl det. Har en del att stå i och försöka fixa i morgon. Men först blir det ett besök hos frissan. Har försökt att hitta ett något billigare alternativ men icke. Är man sent ute så är man och då får man skylla sig själv. Så ja, jag kryper till korset och åker dit i morgon bitti. 

Nu ska jag fortsätta titta på Ernst medan det stormar ute. 

Trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!