header

header

21 december 2013

Väldigt nära och så hände det.

Alltså det här vädret. Och framför allt mörkret. Inte blir man pigg direkt. Men nu ska vi inte gnälla. Nu vänder det och snart kommer ljuset och framför allt. Snart är det ju julafton!!!

Här har det stökats och fejats klart och sista maskinen tvätt är snart färdig. Skönt tycker jag :). Har placerat mig i fåtöljen och här blir jag nog sittandes efter fadäsen under dagens löptur.

Löptur ja. Då det inte är så bra för mig att springa på hårt underlag (den där hälen….) så tänkte jag att det borde ju gå bra att springa i skogen - eftersom det inte är någon snö att tala om. Och visst gick det bra. Det var dock nära att jag skulle göra några rovor i skogen. Större delen av rundan jag sprang var det barmark. Men där det hade åkt en skoter och packat snön - där var det desto marigare. Eller isigare - blankis för att prata ur skägget.

Allt gick som sagt bra. Tills jag skulle korsa en väg. Då hände det. Då gick det inte lika bra längre. Såphalt och vips satte jag mig rätt ner på rumpan, vred till knät och lyckades få mitt ena ben under mig på något vis. Kunde dock, efter lite svärande och en haltande inledning, avsluta min runda. Men nu sitter jag här och har riktigt ont i ena benet. Suck!! I bland undrar jag om det är någon som inte tycker jag ska löpträna. Men det är nog bra igen om en dag eller två.

Kameran har fått vila i dag med många kort blev det i går så nedan kommer några flera.

 Inte så juliga men dom fick vara med ändå :)




Önskar alla en härlig lördagkväll!

2 kommentarer:

  1. Du har då otur med att halka och slå dig Carina, isdubbar, har du det??
    Själv gjorde jag en piruett i trappan och höll på att bryta fot och och hela underbenet. Inte ens säkert inomhus längre....KRAM! /Emma

    SvaraRadera
  2. Nej men fy då, hoppas att det inte blev någon allvarlig skada och att det blir bra snabbt.

    Hoppas att ni har haft en fin 4:de advent och att ni får en riktigt lugn och skön jul! Kram Jennifer

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!