header

header

11 januari 2014

Det känns lite konstigt.

Sitter i fåtöljen (ja det är min favoritplats :) ) och känner mig lite fundersam. Eller inte fundersam. Det är mer en konstig känsla. Lite spänning. Förväntan. Tacksamhet. Glädje. Och en känsla av att det är för bra för att vara sant. En mix av detta. Så är det nog det känns. Och varför känns det så kan man undra??

Jo, för nu är resan med stort R bokad. I alla år som jag har drömt om att få åka dit. Längtat. Inte riktigt trott att jag faktiskt en dag skulle göra det. Nu ser det ut som att drömmen ska gå i uppfyllelse (vågar inte ta ut något förrän vi faktiskt är där). I slutet av april så ska jag äntligen få åkt till New York!!!!!
Bild lånad från nätet.

Tror ingen riktigt förstår hur glad jag är över detta. Inte ens jag själv då det hela känns overkligt. Men tack vare världens bästa M så blir en av mina drömmar sanna. Han är bra på det där M. Att uppfylla drömmar. Vi gör resan tillsammans han och jag. Emma får vara hos farmor och farfar. Vi vet att det inte skulle vara något för henne. Än så länge är hon för liten för att uppskatta att går runt hela dagarna och titta på saker, shoppa, njuta. Även om det blir svårt att åka från henne så är detta det bästa alternativet för oss alla.

Ja, så det är en konstig känsla i kroppen denna lördag :). En lördag jag började med ett löppass pulsandes i snön som fallit. Tänk vad lite snö kan göra. I går när det första tunna täcket lade sig kändes det som att någon tänt lampan ute. Så länge man gått runt i detta mörker. Förhoppningsvis är det slut på det nu då det fortfarande snöar ute och temperaturen håller sig på rätt sida för årstiden. Det har blivit vinter och det är härligt!

Önskar alla en bra lördag!
Kram Carina.

PS: är det någon som har några bra tips på shopping och saker man måste se i N Y mottages detta tacksamt.

2 kommentarer:

  1. Å, då hoppas jag att vi hinner ses så jag åtminstone får krama om dig! Kanske ett glas bubbel på min favoritbar ;)

    KRAM och så glad att ni ska hit!!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också att vi hinner ses. Det vore ju fantastiskt roligt att få träffa dig "på riktigt" :). Det får vi absolut höras om när det närmar sig :).

    Ha en fin helg bästa du!
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!