header

header

19 januari 2014

Härliga, härliga vinter!!

ÄNTLIGEN!!!! Tidig morgon. Ensam i skogen. Skidor under fötterna. Tystnad och stillhet. Stavtag efter stavtag. En lyckokänsla som sakta sprider sig i kroppen. Ett leende på läpparna. Ja, i morse var jag tillbaka i skidspåret igen och herre gud vad jag saknat det.

En underbar runda som sagt. Svårt att hålla sig lugn. Köra i lagom tempo. Hela tiden tänka: kör inte för fort. Kör inte för hårt. Inte det lättaste när man är van att göra just det. Men jag höll mig i skinnet och det blev en behaglig tur.

Hemma igen var det full fart. Emma, pappa Marcus och grannbarnen med sin pappa var ute och lekte i snön. Bob åktes i "hemma-backen" efter en liten upptäcksfärd bland snötyngda träd. Det är ju så här det ska vara på vintern. Älskar det!



 Snön faller. 


Våran Emma <3.

 Grannkillen Oliver på upptäcksfärd.

 Granntjejen Signe.

Älskar det här!

Ha en fortsatt trevlig söndag!

4 kommentarer:

  1. Vintern blir extra vacker och härlig genom din ögon, ord och med din kamera. Älskar det!

    Ha en skön vecka finaste du

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack goa du! Du vet ju att jag tycker det samma när det gäller dina ord och bilder :).

      Önskar dig också en skön vecka!
      Kram Carina

      Radera
  2. jag längtar också efter att få komma mig ut i längdspåret, förra året vid samma tidspunkt hade vi åkt massor.. men nu är det bara kallt och inte tillräckligt med snö. Ja ja.. Fick gå på gym istället..
    Härlig blogg du har.. jag fortsätter läsa lite om jag får ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen! Roligt att du gillar bloggen :). Självklart får du fortsätta läsa. Det är bara roligt.

      Hoppas du också får lite snö i kylan så du kan ut i längdspåren.

      Ha en fin vecka!
      Kram Carina.

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!