header

header

3 januari 2014

Nu räcker det!

Alltså den här vintern. Ett enda stort mörker. Dagar som aldrig riktigt blir ljusa. Duggregn. Blött och lerigt i skog och mark. Men värst är detta mörker. Att aldrig riktigt få ljuset. Få se solen. Gå runt i ett töcken. Aldrig riktigt vakna till.

Att jag är less på detta är ett understatement. Vill inte göra något. Inte vara ute. Det är ju den här tiden på året som ska vara den bästa. Jullov och ledigheter. Få varva fina skidpass med lek ute i snön. Grilla korv. Bygga snögubbar, snölyktor och grottor. Åka pulka, bob & skridskor. Ha snöbollskrig. Vara ute hela dagarna. Rosiga kinder. Tindrande ögon. Ja, så skulle jag önska att det såg ut. Nu har jag fått nog! Hör du det? Du som kan tänkas råda över vädret. Nu räcker det! Ge oss en riktig vinter!!

Som sagt ingen lust att vara ute. Nej, i dag har jag mest hållit till inomhus. T.o.m. träningen förlade jag inne då jag inte lockades det minsta att ge mig ut i duggregnet. Tung musik som vrålades ut på hög volym. Ett styrkepass som blev hårt då ilska, och frustration behövde komma ur undertecknads kropp. Blev rejält trött och mör i musklerna, så passet det tog. Både här och där.

Annars har det inte varit någon toppendag. Vädret påverkar mer än vad jag trott. Tungt sinne och ingen energi. Det räcker nu som sagt! Jag har fått nog!




 Snälla vintern kom tillbaka!

Hoppas ni andra har det bättre i detta usla "vinter"-väder.
Trevlig helg!


2 kommentarer:

  1. Det ser vackert ut genom dina ögon och din kamera!

    Här skiner solen nu och snön gnistrar efter nattens "blizzard" - skickar över till dig ;)

    Hoppas de vackra vinterdagarna kommer snart!

    Ha en fin helg

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar tacksamt emot gnistrande snö och solsken. Tack Lotta!!

      Jag hoppas också att de vackra vinterdagarna kommer snart och att ni får behålla era.

      Ha en fin helg du med!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!