header

header

31 januari 2014

Skidor, skridskor & bio.

I morse var jag ute i skidspåret igen efter ofrivillig vila i två dagar. Usch, det där med att vila är inte min grej men det verkar ha gjort susen. Visserligen var jag trött men den värsta stumheten i benen var borta. Kunde t.o.m. gasa på lite emellanåt :). Skönt var det hur som helst och absolut den bästa starten på dagen.

Hemma igen städades undervåningen. Jag har äntligen kommit på att man behöver inte städa hela huset på en gång (även om det är skönt att ha det gjort). Lite lunch och snöskottning på det och sen var det dags att hämta Emma.

I dag hade hon bestämt att hon ville åka skridskor efter skolan. Så skridskor och hjälm packades in i bilen och när jag hämtat henne for vi till planen. Ett stooort kliv gällande skridskoåkningen har hon tagit sen förra året. Och jag fick göra både köttbullar, kossor och tuppar på skrillorna. Är tämligen säker på att förbipasserande fick sig ett gott skratt men det bjuder jag på :).

Det är inte helt lätt att hinna med när det görs köttbullar.

I kväll blir det bio för mig och Emma. Filmen Frost har premiär och vi kör en biokväll tillsammans. Mysigt ska det bli och jag tror vi ser fram emot det lika mycket båda två. Jag älskar nämligen tecknad film!

Hoppas alla får en riktigt trevlig fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!