header

header

25 januari 2014

Lite svårt att hålla sig.

Lördag och helg. Och jag är så trött och seeeg. Inte så konstigt kanske då jag kan ha tränat lite för mycket under veckan som gått. Men det är ju så svårt att hålla sig när det är det bästa man vet. Så då får man ta att man är lite trött :).

Var ute ganska tidigt i skidspåret i morse. Trivs som bäst då. När man kan få känslan av att vara ensam där ute i skogen. När man susar ner för backarna och känner att man har kontroll. När man orkar ta i uppför. När man ser de snötyngda träden. Flingor som faller. När man är ensam med sina tankar. När man tycker så mycket om att träna då är det som sagt lite svårt att hålla sig.

Annars har det inte varit några större utsvävningar denna helgdag. Nej, i dag har jag myst och varit nöjd med att bara vara hemma. Får väl se om jag orkar ta mig till affären senare, eller om jag skickar M….. (lite lat och bekväm, jag erkänner).

En sak jag gjort i alla fall var att ta fram kameran och macro-objektivet. Tulpanerna på köksbordet sjunger på sista versen och jag tycker dom är ganska vackra när dom börjar vissna och bladen faller av.





Återstoden av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Antingen blir det lite Moderskeppet eller att kura under en filt med en bok. Alldeles förträffliga saker att syssla med så här en lördagseftermiddag i januari.

Önskar alla en fortsatt trevlig helg!
Kram Carina.

6 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som tränar så mycket. Jag kan förstå känslan att vara ute tidigt och ha skogen för sig själv är härligt.
    Här har vi sjukstuga, Jag och Matilda är förkylda och Matilda håller på att kräkas, stackars unge.
    Så här blir det att bara ligga i soffan idag och försöka må bättre.
    Ha en fin lördag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ni piggnat på er och är på bättringsvägen!

      Ha en fin vecka!
      Kram Carina

      Radera
  2. Ja nog är det allt bra gött att träna! Det lät som att du fick en riktigt bra start på dagen.

    Kanonfina bilder Carina! Du kan det där du.
    Ha en fortsatt skön helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du!

      Träning är det bästa, där är vi eniga :).

      ha en fin vecka! Kram Carina

      Radera
  3. Måste vara den perfekta starten på dagen, ett träningspass i skidspåret. Moderskeppets kurser kan man titta länge på, blir nog en stund imorgon. Jättefina bilder. Kramisar
    Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!

      Ja, Moderskeppet, där kan man tillbringa många timmar ;).

      Önskar dig en fin vecka!
      kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!