header

header

2 april 2012

April

Så var ännu en månad slut och en ny har börjat. Månad 4 har börjat och snart har halva 2012 gått. Usch, det är inte utan att man blir lite mörkrädd när man tänker på hur fort tiden går.

Kyligt ute - då har domherrarna hittat hit igen.

Helgen som gått har varit både intensiv och lugn. Den intensiva delen stod lördagen för då vi hade 2 kalas som skulle klaras av. Det första kalaset var hos Emmas bästa kompis Viktor som hade fyllt 5 år! Fullt ös och massa gott fika - precis som ett kalas ska vara! Till Emmas stora förtret kunde vi inte stanna så länge som hon önskade då vi hade ett till kalas att åka på. Nu var det mammans och pappans kompis Martin som hade fyllt år och hade födelsedagsfika. Även denna gång var det supergott fika men inte fullt lika mycket ös (även om Martin och Emma röjde på ganska bra). Det blev en tidig kväll för oss alla då vi var ganska trötta.

I går var det desto lugnare. Herregud vad trött jag var. Hade noll energi så det tänkta förmiddagspasset fick flytta till eftermiddagen i stället. Lyckades dock skrapa i hop tillräckligt med energi för att stryka kläder, sen blev det soffan med en bok för min del. Fram emot eftermiddagen tvingade vi oss ut och då tog jag tag i lite fönsterputsning så nu är det några färre fönster att gruva sig över :).

I dag vaknade den lilla med feber och lite hosta så det blev för mamman att pallra sig hem från jobbet (1 hel timme hann jag vara där i morse). Som tur är kan jag jobba hemifrån och med hjälp av tv:n som barnvakt lyckades jag få ihop min dag och göra det jag skulle.

Kombinationen av en krasslig Emma och griskallt väder ute resulterar i att det kommer att bli en riktig innedag. Kanske att jag tar mig ut på ett löppass i kväll, vi får väl se om andan faller på. Nu ska jag försöka samla lite krafter så att städningen (som skulle gjorts förra veckan) blir av. Är inte ett dugg motiverad men det gäller väl att visualisera och känna doften av nystädat så kanske man kan känna sig mer lockad (......eller kanske inte).

Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!