header

header

23 april 2012

Några erfarenheter rikare.

I morse blev det en snabbvända in till jobbet för att få undan det värsta innan det var dags för ännu ett besök på sjukhuset i Falun. Det börjar onekligen kännas som att vi har klippkort där och på vårdcentralen vid Borlänge sjukhus. I dag var det dags för ett nytt försök att röntga huvudet på den lilla här hemma då hon under en längre tid klagat över ont i huvudet (sist fick vi ställa in p.g.a. den hosta hon hade).

Det var supertrevlig och duktig personal och vi blev väl omhändertagna i Falun. Innan själva röntgen fick vi komma till dagsjukvården där Emma fick leka och pyssla i deras lek- & pysselrum. En dalahäst och en ask fick fin färg. Sen var det dags att få en slags grej i armen som kontrastvätska skulle sprutas in i. Naturligtvis skulle hon sitta i mitt knä och det var bara för mig att bita ihop och kolla åt ett annat håll (jag och nålar går inte riktigt ihop).

Uppe på själva röntgen var det än en gång mamma som skulle vara med och hålla handen :). Iförd en riktigt snygg blyväst (inte det bästa för min onda rygg men men, vad gör man inte) så kunde jag se vår lilla tjej ligga helt stilla och sköta sig ypperligt :). 250 bilder togs på bara några minuter och nu är det bara för oss att invänta resultatet. Jag hoppas verkligen inte att det visar något men jag ska erkänna att jag känner lite oro.



I pysseltagen!

Hemma igen blev det till att jobba in de timmar som inte hanns med på förmiddagen samt att försöka kurera den onda ryggen. Vet verkligen inte vad jag gjort men i morse när jag vaknade hade jag grisont i den :(. Sambon var snäll och satte lite ström på de onda och spända musklerna och det kändes faktiskt lite bättre (får nog bli en omgång till vad det lider senare i kväll). Ja, är man inte sjuk så verkar det som man ska ha ont någonstans i stället, suck!

Höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!