header

header

11 april 2012

Riktig hemmafru.

I dag efter jobbet kände jag att jag fick lov att rycka upp mig och hitta på något med lillan. Eftersom vi båda gillar att baka var det inte särskilt svårt att välja vad vi skulle göra :). Det blev Chokladsnittar och Bodils bullar som höll oss sysselsatta ett litet tag.

Bodils bullar

Chokladsnittar

Chokladsnittar

200 grader, ca 10 min.

5 dl vetemjöl
2 dl strösocker
6 tsk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
200 g margarin el smör
1 ägg (lägg ägget i en kopp, vispa runt lite, ta 1/2 ägget till degen och andra halvan till penslingen)

Lägg mjölet i en hög på bakbordet, gör en fördjupning och lägg i alla ingredienser. Arbeta ihop degen med händerna. Dela degen i 4 lika stora delar och rulla ut dem till längder och lägg på en plåt. Pensla med ägg och strö på pärlsocker. Grädda mitt i ugnen (inte för länge utan låt dem gärna vara lite kladdiga). Dela längderna i sneda kakor när det har svalnat lite.


När vi hade bakat så tog jag äntligen tag i högen med tvätt och strök den. Kände att det var dags eftersom en ny laddning ligger i tvättmaskinen. Nu känner jag att jag uppfyllt dagens kvot av hushållssysslor så nu tänker jag slappa och kurera mig resten av dagen!

Måste förresten visa en av Emmas favoritsysselsättningar. Allt oftare när vi är uppe så försvinner hon in i min garderob och kommer ut efter ett tag iförd mina "klackskor". Hon fullkomligt älskar att klampa runt i dem och prövar alltid det ena paret efter det andra.

Vad månne det bliva av detta? En idrottare? Skulle inte tro det :)

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!