header

header

8 april 2012

Påskdagen.

Gaahh! Varför kan man inte få sova om nätterna??!! Den här påsken har man tyvärr inte blivit utvilad direkt. Den lilla har levt om på nätterna, mardrömmar, yrat, pratat i sömnen, hostat - ja allt man kan tänka sig. Sambon har varit snäll och dragit det tyngsta lasset men det hjälper tyvärr inte när man sover skitdåligt i alla fall :(. Nej, sovit bra har vi inte gjort den här påsken.

I morse vaknade jag upp med misstänkt halsont men kände mig ok i kroppen (förutom magen som verkligen känner av gårdagens styrka). Beslöt mig för att följa med sambon ut på ännu en löpptur - det har ju blivit några den här påsken :). I dag blev det en av hans gamla basrundor och det gick riktigt bra tills vi närmade oss slutet på rundan. Då lyckades han dra ut mig på en riktigt blöt "möse"- jag var inte helt nöjd över hans vägval. Det är ju inga problem för honom som har långa ben men för en annan som inte har samma benlängd var det inte lika lätt. Vi kom dock hem även i dag och jag måste erkänna att det är riktigt fint att löpträna i Småland.

Efter lunchen var det dags att tänka på hemfärden så vi packade i bilen och styrde kosan mot Dalarna. Vi har haft en riktig bra påsk i Lammhult - tack Pelle och Christina! Resan hem gick hyfsat bra, Emma och jag tog oss välbehövliga tupplurar och sambon var snäll och körde hela vägen hem. Väl hemma igen var det bara till att packa upp och det känns inte helt fel att ha en ledig dag här hemma i morgon! Har inga planer utan det blir till att försöka kurera både Emma och mig själv så vi kan få vardagen att funka när en ny vecka drar i gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!