header

header

12 januari 2013

I väntan....

.... på familjen sitter jag bänkad framför Vinterstudion och sprinttävling i längdvärldscupen. Har inget bättre för mig så då kan jag lika gärna kolla lite på män i tights ;).

Den här lördagen har jag inte hunnit med speciellt mycket. Träning blev det så klart. Körde ett distanspass i löpning följt av ett strykepass i morse. Benen behövde lite variation efter allt för mycket skatande på skidorna på sistone. Sen var jag tvungen att ta mig till affären och handla. Var ju tvungen att fylla kylen nu igen :). Lunch på det och då råkade jag hamna framför tv:n och se det blev riktigt lyckat.

Lyckades nämligen tima in så jag kunde se SVT:s dokumentär om Sixten Järnberg. Det var Jens Lind som gjort denna dokumentär och jag säger bara jösses! Den mannen kan sin sak, det är det minsta man kan säga. Och Sixten Järnberg, vilken oerhört fascinerande människa. Urkraften personifierad och ett praktexemplar på vad vilja och drömmar kan göra för ens liv. Programmet ligger kvar i 5 dagar till så har ni inte sett den ännu kan jag varmt rekommendera det.

När jag ändå är i gång och tipsar om saker tänkte jag också tipsa om en bra serie böcker jag läst. Det är Nora Roberts böcker om vännerna Parker, Emma, Mac och Laurel som tillsammans driver bröllopsargenturen I nöd och lust. Vill man läsa om kärlek, vänskap, hjärta och lite smärta i böcker som inte kräver superengagemang utan bara är ren och skär underhållning då är dessa böcker perfekt läsning.


Nu tror jag det ska bli en djupdykning i exponeringar, bländare, slutartider, och ISO-tal. Yes, försöker lära mig kameran och det går sakta men säkert framåt.

Hoppas alla har en bra lördag!

4 kommentarer:

  1. Så härligt att du fått hem de dina idag, kan tänka mig att det känns bra :-).

    Bra tips du kommer med, jag tror jag kan gilla både tv-programmet och böckerna.

    Hoppas att ni har haft en riktigt fin lördag och ha en skön kväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns riktigt bra!

      Tror också mina tips skulle passa dig - speciellt dokumentären.

      Hoppas ni haft en riktigt bra helg! KRAM

      Radera
  2. Män i tights, inte dumt ;)

    Nora Roberts gillar jag med, mycket!

    Hoppas er lördagkväll varit skön. När du läser det här är det söndag så jag önskar en skön morgon också ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte dumt alls ;).

      Vi har haft en riktigt bra lördag och en förträfflig söndagmorgon! Hoppas du haft det samma!

      KRAM

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!