header

header

25 januari 2013

Lite tid över.

En ledig dag där inget särskilt stod på schemat men ändå har dagen gått i ett huj. Konstigt det där. Att tid kan gå så fort fastän man inte gör något speciellt. Men det är väl så det är med tiden. Den bara går. Ibland fort. Ibland långsamt.

-20 på morgonen och man kände sig inte speciellt sugen på att sticka ut nästan utanför dörren. Lite väl kallt måste jag säga. Vi gjorde i alla fall ett ryck i morse och städade. Så skönt att ha det gjort och så skönt att hjälpas åt. Det går liksom lite lättare då. Kalasdags i morgon och present skulle därför införskaffas. Därav ett besök på Kupolen i förmiddags. Hittade några toppar som jag gillade så några kassar fick följa med hem.

När vi kom hem igen hade temperaturen stigit till -18 och det var rena sommarvärmen ute. Eller kanske inte men vi var ute en stund i det fina vädret. Tog med mig lillan och boben och gick på en liten fotorunda. Äntligen! Det behövs inte så mycket. Bara jag får zooma in, zooma ut, fyra av avtryckaren, fundera fram och tillbaka åtminstone ett litet tag så är jag nöjd.







Har ju haft sambon hemma om dagarna då han har varit sjuk så jag har haft lyxen att få träna i dagsljus. Åh, vad härligt det har varit. Inte att han varit sjuk men det där med ljuset. Ja, ni förstår nog vad jag menar. Skulle lätt kunna vänja mig vid att ha det så här. Fast det vet jag ju att det inte går i längden. Men man måste ju få drömma lite. Är i alla fall glad och tacksam över de dagar jag fått tanka lite solljus.

Det blev ju så klart ett skidpass även i dag. Körde ett lugnt distanspass men hann ändå åka ganska långt fastän jag tog det lugnt. Skidorna glider verkligen lätt i snön just nu. Tänk om det kunde vara så hela vintern. Lovely!! Hade tänkt ta med mig kameran men jag har liksom svårt att göra något annat när jag tränar. Tränar jag så tränar jag och i stället för att fota och spara på minneskortet så "fotar" jag och lägger bilderna i mitt eget minne. Och det kan ju vara minst lika bra. Allt behöver inte sparas på en riktig bild.

Helgen som kommer blir lugn för vår del. Batterier ska laddas och familjen ska umgås. Sambon ska vara borta hela nästa vecka (blääää). Men det ska jag inte tänka på förrän på måndag!

Önskar alla en riktigt bra fredag och en suverän helg!

2 kommentarer:

  1. Ja hua så kallt vi har det idag.

    Ni verkar ha haft en skön fredag, och härligt att komma ut och fota :-).

    Ha en skön kväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fruktansvärt kallt. Men nu verkar kylan äntligen ha släppt sitt grepp för den här gången.

      Vad mysigt att åka till stugan. Nu längtar jag till min stuga något grymt. Får nog bli en tur dit framöver :).

      Hoppas ni får en riktigt skön helg i er mysiga stuga! Kram och hälsa familjen!

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!