header

header

13 januari 2013

Supersköna söndag!

Alltså, det finns vinterdagar och det finns vinterdagar. En del är ok. En del är fina. En del är vackra och en del, en del är helt magiska. I dag var det en sån där magisk vinterdag. En sån där dag som det helt enkelt inte finns ord för att beskriva. Man vill dela med sig men hittar inte rätt ord för att kunna uttrycka det man känner och det man ser. Magiskt tror jag bäst kan beskriva det jag försöker säga.

I morse spratt det i sinnet när jag tittade ut genom fönstret. - 15 visade temperaturen men med en sol som sakta men säkert kämpade sig upp och ånga som steg från älven - då bara måste man ut!







I eftermiddags var det dags för träning och det blev säsongens första skidpass i Gyllbergen. Man är ju lite bortskämd med att det ska vara kanonförhållanden där och det var det inte riktigt i dag men vad spelar det för roll. I dag brydde jag mig inte om att spåren var sisådär och att det var lite väl lite snö på vissa ställen. I dag var det själen som fick sitt där uppe på myrarna och i skogen. Himmelskt vackert - det var precis vad det var. Någon gång när jag får ro i kroppen ska jag ta med mig min "riktiga" kamera och åka dit ut bara för att fota. I dag fick mobilen ta lite bilder - bara för att.
Här trivs jag!

Som ni märker har jag haft väldigt många fina naturupplevelser idag vilket är en av anledningarna till dagens rubrik. Den andra och största anledningen till att det varit en superskön söndag är ju naturligtvis att familjen är hemma igen!!!! Åh, kan inte med ord beskriva de kramar jag fick när lillan kom hem i går och de känslor som rörde sig inom mig. Är såå tacksam över all den egentid jag fick men nu är dom hemma, jag är hel och det är som det ska vara!

Önskar er alla en riktigt bra söndagkväll!

14 kommentarer:

  1. Så nydelige vinterbilder du har tatt!:)Ønsker deg en fin søndagskveld!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Önskar dig en fortsatt fin måndag och vecka!

      Kram

      Radera
  2. Ja vilken söndag vi har haft! Dina bilder är jättefina, vilken lyx att ha så nära ner till älven så man kan ta sådana fina bilder :).

    Nog är det fint uppe i Gyllbergen, det blir väl dit jag får åka till våren och springa i myrmarkerna för att få träning inför tjurruset ;).

    Ha en skön kväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. En helt otrolig söndag! Ja, det är lyxigt att ha nära till älven - man glömmer bort det emellanåt bara - hemmablind du vet ;).

      Om du vill ha sällskap i Gyllbergen till våren hänger jag gärna på. Älskar att springa i myr och skita ner mig!

      Ha en fin måndag! Kram

      Radera
  3. Hej vännen! Tänkte på dig idag när jag var ute och det var så vackert (hade ingen kamera med mig)att idag kommer Carina nog lägga ut vackra bilder på bloggen :o) Dina bilder gör mig glad! Kram, hoppas vi ses snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina Bodil! Dina ord om mina bilder gör mig glad - tack!!

      Hoppas också att vi ses snart, det är väl någon som fyller år snart eller.....

      Kram

      Radera
  4. Åh vad mysigt det såg ut att vara i Gyllbergen. Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt mysigt och härligt och man fick en sån där känsla du vet :).

      Kram

      Radera
  5. Vilka helt magiska foton. Väldigt vackert!
    Mysigt att ha hela familjen samlad igen.
    Ha en skön måndag!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina snälla ord!

      Det är härligt att ha familjen hemma igen - det är ju så det ska vara.

      Ha en skön måndag du med!

      Kram

      Radera
  6. Ja det finns vinterdagar och det finns vinterdagar. Och den här var alldeles underbar!
    Det gnistrar så vackert! Tack för att du tar med dig kameran.

    Varm kram och hoppas du haft en skön måndag

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för dina ord. Blir lika glad varje gång :).

      Hopas du också haft en skön måndag!

      Kram

      Radera
  7. Härliga bilder, kan riktigt känna den höga luften!
    Ha en skön vecka!
    Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!

      Önskar dig också en riktigt skön vecka!
      Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!