header

header

27 januari 2013

Sssöndag.

Söndagkväll och ännu en helg till ända. Snart är januari, årets första månad, slut och frågan man ställer sig är (som vanligt): var har tiden tagit vägen?? Lär säkerligen inte få något vettigt svar men man kan ju alltid undra....

Denna söndag har det varit skidor och skridskor som stått på agendan. Utomhusaktiviteter som heter duga. Hade egentligen tänkt träna i eftermiddag/kväll men när Emma deklarerade att hon ville åka skridskor under dagen i morse var det bara att bege sig ut. Jag vet att jag tjatar om min skidåkning men jag kan inte låta bli. För tillfället är det skidåkningen som är mitt andrum i vardagen, min terapi och ventil. Att det sedan går så fantastiskt bra och att jag fyller på min minnesbank med fantastiska naturupplevelser, det är bara en bonus :). 

Efter lunchen var det så dags för skrillorna. I dag hade även jag fått med mig mina gamla hockeyrör och jag måste erkänna att det faktiskt är riktigt kul att åka. Det går bättre och bättre för Emma och det är så roligt att se hennes framsteg. Lite skräck för att ramla finns fortfarande kvar och det är ju inte så konstigt. Det är ju inte direkt skönt att dratta ner i isen. 

Nu är det dags att tända i brasan och mysa lite till innan helgen är helt slut och det är vardag igen. 

Hoppas alla haft en bra helg och får en bra vecka!

4 kommentarer:

  1. Roligt att hon gillar att åka skridskor. Det är så skönt att kunna vara ute och hitta på saker.

    Hoppas kvällen är riktigt skön och att du får en bra måndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är glad för varje gång hon vill hitta på saker ute. Det har ju inte varit så förut om vintrarna precis :).

      Hoppas du haft en bra måndag! Kram

      Radera
  2. Vad duktig Emma är! Skridskor är verkligen roligt en vinterdag. Att ramla är jag fortfarande lite skraj för ;)

    Härligt Carina att du känner så starkt för skidåkningen! Underbart att både komma ut och så få tanka på energi.

    En brasa nu till kvällen låter perfekt!

    Ha en skön kväll

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skridskor är roligt. Kommer ihåg att jag tillbringat många timmar på isen när jag var liten.

      Skidor ligger mig varmt om hjärtat - precis så är det :).

      Hoppas du haft en bra kväll och en bra dag! Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!